Hjälp en ovan kille...

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
Tjena allihopa
nu är det så att jag har tänkt att jag ska strypa av hojen lite.
Och då tänkte jag på kontakten som man ska ta bort, för att han inte ska slå av när man slår på fullt på 2:an.

Har kollat en del på nätet.. Har bara hittat hur det ser ut fram till -02 jag har en 02 (ktm lc 640). Så jag har tagit en bild. Någon som kan berätta vad jag ska ta bort? vilken som är kontakten? hur plockar man i sär den?

Är Väldigt tacksam för alla hjäp

/mvh Cobra

Bifogat

• Test1.JPG
    Test1.JPG
    78.3 KB · Visningar: 266
bilden visar fel sida, på andra sidan, när du tagit av tanken så titta på förgasaren å gasa fullt...... (motorn avslagen, duh) :D då precis så ser du att förgasararmen trycker på en "knapp" när du stummar, böj bort knappen eller dra ur sladden till knappen :)

Tom Byron skrev:
bilden visar fel sida, på andra sidan, när du tagit av tanken så titta på förgasaren å gasa fullt...... (motorn avslagen, duh) :D då precis så ser du att förgasararmen trycker på en "knapp" när du stummar, böj bort knappen eller dra ur sladden till knappen :)

heheheh... ojoj vilken amatör man är!!

Tack så mycke för det snabba svaret!!!!
Får ut och kolla i garaget :)

/mvh Cobra

Med risk för att..... Men visst är det väl rätt sida på fotot och att det är kontakten jag ringat in som skall dras isär :confused:

Bifogat

• kontakt.jpg
    kontakt.jpg
    78.9 KB · Visningar: 322
Oj, då...........me so... :dummer

Men spana på andra sidan först så du ser vart sladdarna leder till, typ "fullgasknappen" då är det rätt :tummenupp

Spider skrev:
Med risk för att..... Men visst är det väl rätt sida på fotot och att det är kontakten jag ringat in som skall dras isär :confused:

Cobra80 skrev:
Tjena allihopa
nu är det så att jag har tänkt att jag ska strypa av hojen lite.
Och då tänkte jag på kontakten som man ska ta bort, för att han inte ska slå av när man slår på fullt på 2:an.

Glömde meddela att du inte skall förvänta dig några underverk av denna 'avstrypning', den är knappt märkbar. Om du märker nåt så är det bara på höga varv då du håller stumt. Som finns berättat i en massa andra trådar här på forumet så är det system, öppnad luftburk och ombestyckning som ger nåt.

Jag tyckte att det gjorde stor skillnad på min, framför allt vid acc. på 2:an och 3:an

Strypningen gäller bara på tvåans och treans växel och enbart vid full gas (kolla bara var microbrytaren sitter och hur den trycks in när rullen är vriden max). Man kan även koppla ur magnetventilen (som hade ringats in) - sak samma.

Snyggast och mest lättmekat blir det förstås om alla dessa slangar och mojs kopplas ur och rensas bort. Själva EPC-boxen t.ex. sitter framme under styrkronan på vänster sida. Det är säkert 200g ni sparar i vikt genom att plocka bort allt ;)

Spider skrev:
Glömde meddela att du inte skall förvänta dig några underverk av denna 'avstrypning', den är knappt märkbar. Om du märker nåt så är det bara på höga varv då du håller stumt. Som finns berättat i en massa andra trådar här på forumet så är det system, öppnad luftburk och ombestyckning som ger nåt.

Jag ska ge mig på luftburken och ombestyckning + system sen!!

Tack så mycke för alla svar!!
är bara att ge sig ut i garaget idag då!
sköt om er

/mvh CObra

Back