Tribaltatuering

hela grejen med en tattoo är att den ska va personlig

visst jag är inget jättefan av tribaler men alla har vi vår egen stil.
är ju fasen så mycket värre o säga "men oh tribal det är ju inte inne längre"

hur fasen kan en tattoo va mode :va

räknar ni som gjorde en tribal sommarn 99 att ni skulle kunna gå hem o tvätta av den sen efter en vecka. men fatta 6månder efter att den inte gick bort med yes diskmedel o morsans svinto svamp.

Jag hade den dåliga smaken att göra en för ett par år sedan.

Ja då är det väl du som faller för grupptrycket och gör en tatuering som sägs vara mode? Jag började på min förra våren. Tog ungefär 20 timmar med skuggor och motiv. Kan ju säga att jag aldrig hört något negativt om den, om det nu spelar någon roll vad andra tycker.

Folk som går efter mode, vad andra tycker, etc etc är så sjukt patetiska. Sämre självförtroende får man leta efter. Sedan folk som klankar ner på en hel tatueringsgenré borde nog istället vara tysta tycker jag.

Jag har många olika typer av tatueringar. Tribals, biomech, old school i starka färger. Ångrar ingenting jag gjorde, tvärt om. Tatueringarna jag bär symboliserar kanske inte just min personlighet, om nu tatueringar måste göra det som alla säger. Dom står för saker jag har gjort, platser jag har besök, saker jag gillar. Måste man vara stenhård bodybuilder för att en tribal skall göra sig rätt? Om man inte är det och har en tribal är man då en snorunge som försöker uppnå något man inte är? Eller är ni som kommenterar detta de personerna med dåligt självförtroende som måste klanka ner på andra för att må bättre? Ja, låt folk göra vad dom vill för tatueingar, hjälp honom med inspiration istället för att förstöra drömmarna.

/Martin - En tönt med tribals som är så efterbliven på mode som man kan bli!

Ja då är det väl du som faller för grupptrycket och gör en tatuering som sägs vara mode?
Man behöver inte direkt vara en modeslav för att gå på niten om vad som är hett just nu (eller då, som i det här fallet).
Och min erfarenhet säger mig att väldigt många överväger en tribal som första tatuering och skrider till verket innan de har tänkt över det ordentligt.

Jag började på min förra våren. Tog ungefär 20 timmar med skuggor och motiv. Kan ju säga att jag aldrig hört något negativt om den, om det nu spelar någon roll vad andra tycker.
Vad kul för dig.

Folk som går efter mode, vad andra tycker, etc etc är så sjukt patetiska. Sämre självförtroende får man leta efter.
Följer inte alla mode, mer eller mindre?
Eller är du ett unikum?

Sedan folk som klankar ner på en hel tatueringsgenré borde nog istället vara tysta tycker jag.
Varför?

Jag har många olika typer av tatueringar. Tribals, biomech, old school i starka färger. Ångrar ingenting jag gjorde, tvärt om. Tatueringarna jag bär symboliserar kanske inte just min personlighet, om nu tatueringar måste göra det som alla säger. Dom står för saker jag har gjort, platser jag har besök, saker jag gillar.
Det är ju toppen att du trivs.

Måste man vara stenhård bodybuilder för att en tribal skall göra sig rätt? Om man inte är det och har en tribal är man då en snorunge som försöker uppnå något man inte är?
Eller är ni som kommenterar detta de personerna med dåligt självförtroende som måste klanka ner på andra för att må bättre?
Nej. Nej. Nej.

Ja, låt folk göra vad dom vill för tatueingar, hjälp honom med inspiration istället för att förstöra drömmarna.
Varför ska jag inspirera till något jag tycker är skitfult? Och är en åsikt synonymt med att klanka ner på någon? Det är konstformen och inte hans val av den jag kritiserar.

Just nu kom jag på att den enda tatuering som borde vara tillåten är texten White Trash i s.k. Old English-stil, det vore liksom den bästa varudeklarationen.

Man behöver inte direkt vara en modeslav för att gå på niten om vad som är hett just nu (eller då, som i det här fallet).
Och min erfarenhet säger mig att väldigt många överväger en tribal som första tatuering och skrider till verket innan de har tänkt över det ordentligt.

Vad kul för dig.

Följer inte alla mode, mer eller mindre?
Eller är du ett unikum?

Varför?

Det är ju toppen att du trivs.

Nej. Nej. Nej.

Varför ska jag inspirera till något jag tycker är skitfult? Och är en åsikt synonymt med att klanka ner på någon? Det är konstformen och inte hans val av den jag kritiserar.

Om du inte tycker han skall göra en tribal, kom med konstruktiv kritik då istället för att göra det uttalandet du gör. Om du nu inte vill klanka ner, vilket jag tyckte du gjorde. Ja, kul att jag trivs med mina, jag tycker också det är kul att du ångrar din. Det vart väl rebellen som kom fram i dig på den tiden. :tummenupp

Just nu kom jag på att den enda tatuering som borde vara tillåten är texten White Trash i s.k. Old English-stil, det vore liksom den bästa varudeklarationen.

Mer omoget tankesätt får man leta efter hos en som snart är 30 bast.

Last edited:
Om du inte tycker han skall göra en tribal, kom med konstruktiv kritik då istället för att göra det uttalandet du gör. Om du nu inte vill klanka ner, vilket jag tyckte du gjorde. Ja, kul att jag trivs med mina, jag tycker också det är kul att du ångrar din. Det vart väl rebellen som kom fram i dig på den tiden. :tummenupp
Okej, då skriver jag att han borde göra något tidslöst och icke trendrelaterat.

Ja, det var kul. Men det gick att tatuera över den, det var roligare.

Nej snälla, använd inte den filmen mot mig!!! Nu blir jag ju jättearg och hur irriterad som helst!!! Den showen bjuder jag på :tummenupp :pannkyss

Haha, det var fan kul. Härsknade till lite granna. Du var ju inte lika tokig som den där tyska ungen som får ett bryt iaf:rofl

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8