Trendspaning

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Hatsite

Näthat.

Är två trend ord som jag inte tål.
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Invandrare har väl ingen sagt sedan tidigt 90-tal?

Trendfråga:
Är t-shirt OK att ha under skjorta plötsligt? Sedan när? Kevin har det i House of cards såg jag, är det orsaken?

Det är ok, och rätt skönt faktiskt.
Sen är det smidigt att bara kasta av sig skjortan när man kommer hem för att slippa få barnmatsfläckar och snor på den.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ok, och rätt skönt faktiskt.
Sen är det smidigt att bara kasta av sig skjortan när man kommer hem för att slippa få barnmatsfläckar och snor på den.....
Jag har inte haft det sedan sent 90-tal, möjligen något år runt -00 också. Möjligen att ett linne skulle kännas mer naturligt, det syns inte på samma sätt.

Nej det är inte OK, barnen får vänta medan du byter om. :gnissla
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag börjar bli gammal. För jag förstår mig inte alls på modet nu. Eller så är det bara ett tecken på att jag är en alldeles för genomsnittlig heterosexuell man.

En positiv sak är att trekvartsbyxorna verkar vara på utdöende. Men då slår det över åt andra hållet istället. Nu ska shorts på män vara så korta som möjligt. Helst verkar de ska sluta halvvägs upp på låret eller så (tänk Alexander Bard eller Jonas Hallberg, eller Magnum P.I.). Samtidigt så har även långbyxorna smugit sig norrut. Eftersträvansvärt verkar vara när de slutar någon decimeter ovanför fotknölarna. På någon som står upp.

När vi ändå är inne på byxor så bär nu även folk utanför förorten mjukisbrallor till vardags. För den som är lite extra modig kan ett par med grenen i höjd med knäna som sitter tight över vaderna vara ett alternativ.
tramspants.jpg
(bild från Jack & Jones)

Trenden med modeller som ser så uttråkade ut som möjligt samtidigt som de har hållning som en ostbåge verkar ha mattats. Fast den skiner igenom lite ibland.
mertrams.jpg
Jag förstår att det säkert finns någon otroligt genomtänkt tanke bakom det hela som osar av asexualitetsnorm, genusneutralitet och politisk korrekthet. Det ser dock inte bättre ut för det. Jag tycker synd om de som tittar på de där bilderna och tänker "wow, jag önskar att jag kunde vara sådär apatisk".

Nej, nu ska jag bannemig köpa ett par "Nantucket reds", seglardojjor och en blårandig skjorta och sedan bara glida omkring och vara jävligt dryg resten av sommaren.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag kunde inte ha uttryckt mig bättre själv
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag börjar bli gammal. För jag förstår mig inte alls på modet nu. Eller så är det bara ett tecken på att jag är en alldeles för genomsnittlig heterosexuell man.

En positiv sak är att trekvartsbyxorna verkar vara på utdöende. Men då slår det över åt andra hållet istället. Nu ska shorts på män vara så korta som möjligt. Helst verkar de ska sluta halvvägs upp på låret eller så (tänk Alexander Bard eller Jonas Hallberg, eller Magnum P.I.). Samtidigt så har även långbyxorna smugit sig norrut. Eftersträvansvärt verkar vara när de slutar någon decimeter ovanför fotknölarna. På någon som står upp.

När vi ändå är inne på byxor så bär nu även folk utanför förorten mjukisbrallor till vardags. För den som är lite extra modig kan ett par med grenen i höjd med knäna som sitter tight över vaderna vara ett alternativ.
View attachment 430319
(bild från Jack & Jones)

Trenden med modeller som ser så uttråkade ut som möjligt samtidigt som de har hållning som en ostbåge verkar ha mattats. Fast den skiner igenom lite ibland.
View attachment 430320
Jag förstår att det säkert finns någon otroligt genomtänkt tanke bakom det hela som osar av asexualitetsnorm, genusneutralitet och politisk korrekthet. Det ser dock inte bättre ut för det. Jag tycker synd om de som tittar på de där bilderna och tänker "wow, jag önskar att jag kunde vara sådär apatisk".

Nej, nu ska jag bannemig köpa ett par "Nantucket reds", seglardojjor och en blårandig skjorta och sedan bara glida omkring och vara jävligt dryg resten av sommaren.
918e3233ccf8ba883f7c76a13a0c0a76.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja nä fy faaaan kan inte alla trendmongon av hankön bara kvävas av sina manbuns... det är fan pinsammare än mr.bean, och allt är dom där fotbollsspelande kycklingarnas fel. När blev fotboll en så förfjolligande idrott?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vinterns stora trend bland unga tjejer (i alla fall här i bygderna) verkar vara väldigt tighta svarta jeans kombinerat med en mörkblå eller svart halvkort dunjacka. Populära skor till det verkar lite beroende på väder antingen vara jodhpurs/chelsea eller låga sneakers.

Att alla ska ha bombarjacka verkar vara ett mode som har mattats av något. Eller så är det bara vinterkylan som tvingat fram lite varmare alternativ. Men det verkar finnas en risk för att jeansjackan smyger sig in under våren. :gnissla
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hål på knät på unga verkar poppis igen på byxor.
Själv har jag på mig väldigt korta jeans som har resår i midjan.
Får gärna hasa ner lite i grenen.
Jag är nöjd:rodnar
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Är väll bara folk med chipstuttar som har det?

Sant.
Inte okej imo.

Eller, när uniformen var vit skjorta när jag jobbade i stekande sommarsol offrade jag mig faktiskt på en tischa under de varmaste dagarna med hänsyn till kunderna.
Skjortan vart genomskinlig fort.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Snubbar som sparar ut håret och sätter upp det i en flottig tönttofsbulle högt uppe i bakhuvudet. Vad fan är det för trams! Plötsligt vimlar det av dessa ultrafisiga tofsar!
 

Bifogat

  • ha?rtofs.jpg
    ha?rtofs.jpg
    259 KB · Visningar: 48

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Haha det kallas visst manbunn
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Man bun och Man bun undercut var ju dock igång redan i början av 2016/ sent 2015, tror den trenden mer är på väg ut än på väg in.

A-hipster-with-a-shaggy-beard-and-a-full-man-bun-hair-style.jpg


Man Bun

Buy-Man-Bun-Clip-On-300x300.jpg


Man Bun Undercut
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top