Trendspaning

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag upplever en ny trend som möjligen kan tillskrivas epitetet blyg, eller försynt.
Under i princip hela mitt liv har jag hållit på med idrott i någon form, och således spenderat åtskilliga timmar naken med andra män i ett omklädnings- eller duschrum. Det senaste året har en ny trend utkristalliserat sig bland mina medduschare. En slags märklig blyghet har krupit sig in i omklädningsrummet, och i princip varje vecka numera (jag tränar 3-4 ggr / vecka) så ser jag fullväxna (och ofta ganska kraftiga) män som inte vågar visa sig nakna. De kan tex ha morgonrock på sig in till duschen, och när de tar av sig den för att duscha så har de T-shirt och boxershorts under som de sedan kliver in i duschen med :va.

Första gången jag såg detta så var jag på vippen att ropa rakt ut, för jag trodde att killen var lite vimsig och helt enkelt glömt bort att ta av sig kläderna. Men detta fenomen är inte någon engångsgrej, utan ganska vanligt förekommande på mitt gym.
Det är uteslutande killar som har ett utländskt utseende (svartmuskiga eller afrikaner) som sysslar med detta, och även det är lite förvånande för min del. När jag gick i skolan på typ 90-talet så var det just killarna med utländsk härkomst som gärna stoltserade med håriga bröst eller välutvecklade paket i duschen. De härjade och tvålade in sig som värsta dubbelduschreklamkillen för att man inte skulle kunna undvika att märka dem. Men nu har pendeln alltså svängt och samma kategori killar duschar ibland mer eller mindre fullt påklädda. Vad tusan handlar det om!?:confused:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är uteslutande killar som har ett utländskt utseende (svartmuskiga eller afrikaner) som sysslar med detta, och även det är lite förvånande för min del. När jag gick i skolan på typ 90-talet så var det just killarna med utländsk härkomst som gärna stoltserade med håriga bröst eller välutvecklade paket i duschen. De härjade och tvålade in sig som värsta dubbelduschreklamkillen för att man inte skulle kunna undvika att märka dem. Men nu har pendeln alltså svängt och samma kategori killar duschar ibland mer eller mindre fullt påklädda. Vad tusan handlar det om!?:confused:
De här männen kanske inte är uppvuxna med att ha löddrat in sig i dubbeldusch i ett svenskt gymnastiksalsduschrum. Istället kanske de är uppvuxna i ganska så strängt muslimska länder där man har lite andra vanor för hur pass naken man vill visa sig för andra.

Eller så är de mormoner som inte vill ta av sig sina magiska underkläder i onödan.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag upplever en ny trend som möjligen kan tillskrivas epitetet blyg, eller försynt.
Under i princip hela mitt liv har jag hållit på med idrott i någon form, och således spenderat åtskilliga timmar naken med andra män i ett omklädnings- eller duschrum. Det senaste året har en ny trend utkristalliserat sig bland mina medduschare. En slags märklig blyghet har krupit sig in i omklädningsrummet, och i princip varje vecka numera (jag tränar 3-4 ggr / vecka) så ser jag fullväxna (och ofta ganska kraftiga) män som inte vågar visa sig nakna. De kan tex ha morgonrock på sig in till duschen, och när de tar av sig den för att duscha så har de T-shirt och boxershorts under som de sedan kliver in i duschen med :va.

Första gången jag såg detta så var jag på vippen att ropa rakt ut, för jag trodde att killen var lite vimsig och helt enkelt glömt bort att ta av sig kläderna. Men detta fenomen är inte någon engångsgrej, utan ganska vanligt förekommande på mitt gym.
Det är uteslutande killar som har ett utländskt utseende (svartmuskiga eller afrikaner) som sysslar med detta, och även det är lite förvånande för min del. När jag gick i skolan på typ 90-talet så var det just killarna med utländsk härkomst som gärna stoltserade med håriga bröst eller välutvecklade paket i duschen. De härjade och tvålade in sig som värsta dubbelduschreklamkillen för att man inte skulle kunna undvika att märka dem. Men nu har pendeln alltså svängt och samma kategori killar duschar ibland mer eller mindre fullt påklädda. Vad tusan handlar det om!?:confused:
Syrianer brukar vara duschblyga.
Och svartmuskiga.
Och tjocka,
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
De här männen kanske inte är uppvuxna med att ha löddrat in sig i dubbeldusch i ett svenskt gymnastiksalsduschrum. Istället kanske de är uppvuxna i ganska så strängt muslimska länder där man har lite andra vanor för hur pass naken man vill visa sig för andra.

Eller så är de mormoner som inte vill ta av sig sina magiska underkläder i onödan.

De är definitivt inte från samma land hela bunten om man får utgå från hudfärg och utseende, så det kanske är sträng religion som ligger bakom som du föreslog...
Knepig trend ändå. Om min religion tvingade mig att inte visa mig naken inför andra män, så skulle jag ha knatat hem och duschat istället för att duscha halvt påklädd. Vitsen med själva duschandet försvinner ju nästan helt om man varken kan tvätta skrev, bakdel eller armhålor, och att man dessutom sticker ut som en udda fågel på gymet skulle inte direkt bidra till att göra på det viset.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det obligatoriska undantaget, är det en duschblyg, svartmuskig och tjock svensk du känner? Eller en duschälskande, blek och trådsmal syrian? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns en ny frisyr som alla har. Den stör mig inte bara för att jag är tunnhårig och inte kan ha den, utan också för att den påminner mig om Vanilla Ice.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det finns en ny frisyr som alla har. Den stör mig inte bara för att jag är tunnhårig och inte kan ha den, utan också för att den påminner mig om Vanilla Ice.
Inspirationen kommer nog från annat håll än herr Van Winkle. Om det sedan är något positivt låter jag vara osagt.
justin-bieber-vanilla-ice.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det finns en ny frisyr som alla har. Den stör mig inte bara för att jag är tunnhårig och inte kan ha den, utan också för att den påminner mig om Vanilla Ice.

Allt som påminner om Vanilla Ice är per default positivt, så nu är du allt ute och cyklar. :fakta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inspirationen kommer nog från annat håll än herr Van Winkle. Om det sedan är något positivt låter jag vara osagt.
justin-bieber-vanilla-ice.jpg

Vilket ypperligt exempel på hur historien upprepar sig. :D

- - - Updated - - -

Allt som påminner om Vanilla Ice är per default positivt, så nu är du allt ute och cyklar. :fakta

MC Hammers byxor påminner mig om Vanilla Ice. Är det positivt? :va
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
MC Hammers byxor påminner mig om Vanilla Ice. Är det positivt? :va

Absolut. Fast allt som påminner om MC Hammer är per default negativt, så det blir lite kluvna känslor just där.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Absolut. Fast allt som påminner om MC Hammer är per default negativt, så det blir lite kluvna känslor just där.
Ett som är säkert är i alla fall att partillejohnnys alltid är något negativt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top