Trendriktigt transportmedel för 2-takts maffian

abstruse skrev:
... Om föraren hade en för lätt högerfot, det var fel på Trabbin eller om det var en gammal årsmodell som helt enkelt inte hade fler kusar under motorn ska jag låta vara osagt, men det var nog den långsammaste omkörning jag någonsin fått beskåda och jag hoppas jag slipper se något dylikt igen.

Det är sådär när man har för klen motor. Jag känner igen det där från diverse rejsbussar som begåvats med för små dieslar och utan turbo. Det går jättebra att närma sig och ligga strax bakom ett annat fordon, men så fort man går ut för omkörning, kommer fartvinden och slår stopp på ekipaget. Helt omöjligt att ta sig om med mindre än att det finns en slalombacke till utförslöpa att ta sats i :)

Går man ner på en lägre växel låter det bara mer - inga fler hästar finns ändå att hämta :D

abstruse skrev:
Vi kom fram till Berlin till slut och Trabbin tog sig förbi oss efter många om och men. Om föraren hade en för lätt högerfot, det var fel på Trabbin eller om det var en gammal årsmodell som helt enkelt inte hade fler kusar under motorn ska jag låta vara osagt, men det var nog den långsammaste omkörning jag någonsin fått beskåda och jag hoppas jag slipper se något dylikt igen.
Han hade väl glömt att plana toppen, borra föggen och jacka kolven :rofl

Axxexs skrev:
JA!! :banana :banana

Gör en med orange å #20 me!! Glöm inte att pjOscar me ska ha en! ;)

För att locka Nordgren behövs nog bara lite titan, magnesium, kolfiber-kevlar prylar överallt! Motorn är ju redan perfekt! haha.. :3freak
En dräpare i depån som sagt, tänk att addera denna faktor ovanpå allt annat som krånglar en vanlig rejshelg :hihi

Kobolt skrev:
Så jävla HET! ska lungt köpa en sån! Är det inte trabant som har plast caross som när den står i solen blir aldeles mjuk så att man kan böja den lite som man själv vill?

Snacka om egen design i så fall :banana

Nej. men jag tror det var en Crom _ _ caross på den pojke lilla! :pannkyss

Nu ska jag laga mina cöttbullar. Commer efter jag ätit. :rolleyes:

mb skrev:
Finns det något krocktest i världen som skulle låta den där bilen passera? :hihi

Gjorde inte Varan-tv en parodi på trafikmagasinet (trafikski magasinski) och körde in i en mur med just en trabant?

ola_sandin skrev:
Gjorde inte Varan-tv en parodi på trafikmagasinet (trafikski magasinski) och körde in i en mur med just en trabant?
Finns den rippad?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...