Tredje gången gillt! Nya moppen

Ser riktigt giftig ut. Gult är väl naturens varningsfärg. RR är naturligt. Elaka konkurrenter är nu varnade. (Be very afraid som han den långhårige brukade säga).
Grattis till köpet!

Nyteknik skrev:
Ser snabb och elak ut. Blir bökigare att komma åt förgasarna nu än på din Honda. Något du ska fixa, laga eller byta ut?

Nja, tanken ska flyttas till originalposition(den är lite kortad för att Vesa skulle nå fram till styret). Sen får vi se vilken modell av förgasare som hamnar på cykeln.
Sen blir det väl lite små-ändring på tändning/komp, till en lite bredare kurva.
Fjäderbyte både fram och bak, och lite vanlig service på gaffeln. Men sen är det bara att tuta och köra.

Trevligt! jag måste tillstå att ett sting av avundsjuka infinner sig:..
Jag förstår att det kliar i händerna för det gör det här med. Det är inte bra för abstinensen att skruva så mycket hela vintern för man blir sjukt sugen.

Och nu till Bildkröninkan: Är det Mårtenssons gamla hoj som tittar fram på en av bilderna och vad gör den där i så fall?

Jag ser att du tog en sväng förbi Tax Freebutiken på färjan. De där antiklingskydden man får till spritflaskorna har hamnat på handtagen. Ellr finns det någon speciell tanke med dem?

Teddy skrev:
Och nu till Bildkröninkan: Är det Mårtenssons gamla hoj som tittar fram på en av bilderna och vad gör den där i så fall?

Jag ser att du tog en sväng förbi Tax Freebutiken på färjan. De där antiklingskydden man får till spritflaskorna har hamnat på handtagen. Ellr finns det någon speciell tanke med dem?

Daniel Persson har köpt Mårtensson fjolårshoj.

Näten på handtagen är för att inte råka skita ner handtagen med olja/fett när man mekar.

Teddy skrev:

Daniel fick låna lite garageplats hos oss, till han hittade ett eget i stockholmstrakten.

Chris Ash skrev:
Fantastiskt cool hoj, snabb är den säkert med. Fransson hade väl en likadan? Är den lika vass som den?

Frasses hade lite finare gaffel, sen är motorerna filade på olika ställen, men vilken som är/var vassast i motorn vetifanken.

oFFkeFF skrev:
Frasses hade lite finare gaffel, sen är motorerna filade på olika ställen, men vilken som är/var vassast i motorn vetifanken.
Om din är vassare än Franssons får du verkligen hålla i dig ordentligt. Den gick på bakhjulet ur Esset på Sviestad. Fick se det på nära håll när han varvade mig...

Nyteknik skrev:
Om din är vassare än Franssons får du verkligen hålla i dig ordentligt. Den gick på bakhjulet ur Esset på Sviestad. Fick se det på nära håll när han varvade mig...

Ska komma ihåg att göra samma sak när jag varvar dig :tungan

oFFkeFF skrev:

Tufft, Franssons hoj var den som åtminstone såg snabbast ut ifjol. När man stod vid depåmuren och kollade så var det den som gav det mest hysteriska intrycket, både visuellt och ljudmässigt. Den såg ut att komma straight out of hell helt enkelt! Sen körde ju Frasse jäkligt brutalt också.....

Du får säkert skoj på en sån djävulsmaskin!

Chris Ash skrev:
Tufft, Franssons hoj var den som åtminstone såg snabbast ut ifjol. När man stod vid depåmuren och kollade så var det den som gav det mest hysteriska intrycket, både visuellt och ljudmässigt. Den såg ut att komma straight out of hell helt enkelt! Sen körde ju Frasse jäkligt brutalt också.....

Du får säkert skoj på en sån djävulsmaskin!

Frasses cykel var och är väl fortfarande en av de klart finaste cyklarna i norden. Ruskigt mycket fina saker på den.
Min cykel är Vesa's andra-cykel, utan de häftiga 500-vm cylindrarna han körde med vissa race osv.
Men min hoj har gått 5 mil under VM på estoril iaf ;)

*/ ?>
Back