Trean ylar GSX1100F

Plizken

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Hoj
GSX1100F
Treans växel på min gsxf 1100 viner vid gaspådrag. Någon som har varit med om detta och kanske vet vad det beror på?

Treans växel på min gsxf 1100 viner vid gaspådrag. Någon som har varit med om detta och kanske vet vad det beror på?

När det viner på blott en växel är det (oavsett låda) olycksbådande om du inte hört i syne...
Det brukar bero på att smörjningen/oljenivån varit ofullständig så att man gått igenom härdningen på kuggflankerna på den berörda växelns drevpar.

Mvh
J

Last edited:
Har den alltid låtit på det viset och ljudet inte blir högre? Rakskurna lådor viner alltid - mer eller mindre. Som Jörgen säger, låter det mer och mer över körtid är det bara 4 saker som kan fixa symptomen. 1) Sälj hojen. 2) Renovera lådan. 3) Sluta köra. 4) Skänk den till mig.

Har den alltid låtit på det viset och ljudet inte blir högre? Rakskurna lådor viner alltid - mer eller mindre. Som Jörgen säger, låter det mer och mer över körtid är det bara 4 saker som kan fixa symptomen. 1) Sälj hojen. 2) Renovera lådan. 3) Sluta köra. 4) Skänk den till mig.
Enkel och konkret hjälp, precis som det ska vara i Teknikforumet :tummenupp

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back