Trean ylar GSX1100F

Plizken

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Hoj
GSX1100F
Treans växel på min gsxf 1100 viner vid gaspådrag. Någon som har varit med om detta och kanske vet vad det beror på?

Treans växel på min gsxf 1100 viner vid gaspådrag. Någon som har varit med om detta och kanske vet vad det beror på?

När det viner på blott en växel är det (oavsett låda) olycksbådande om du inte hört i syne...
Det brukar bero på att smörjningen/oljenivån varit ofullständig så att man gått igenom härdningen på kuggflankerna på den berörda växelns drevpar.

Mvh
J

Last edited:
Har den alltid låtit på det viset och ljudet inte blir högre? Rakskurna lådor viner alltid - mer eller mindre. Som Jörgen säger, låter det mer och mer över körtid är det bara 4 saker som kan fixa symptomen. 1) Sälj hojen. 2) Renovera lådan. 3) Sluta köra. 4) Skänk den till mig.

Har den alltid låtit på det viset och ljudet inte blir högre? Rakskurna lådor viner alltid - mer eller mindre. Som Jörgen säger, låter det mer och mer över körtid är det bara 4 saker som kan fixa symptomen. 1) Sälj hojen. 2) Renovera lådan. 3) Sluta köra. 4) Skänk den till mig.
Enkel och konkret hjälp, precis som det ska vara i Teknikforumet :tummenupp

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard