Tre ynglingar slog liggande man med en spikförsedd bräda....

M.G.F skrev:
Föräldrar har ALLT med saken att göra!

Felet idag är att många föräldrar inte tar sitt ansvar utan lastar över allting på skolan och umgänget att uppfostra deras barn. Om det sedan är medvetet eller omedvetet skiter jag fullständigt i! Jag har fått ta hand om så jävla många skitungar under de två år jag jobbat som väktare/ordningsvakt att det är löjligt.

När sedan inte ens föräldrarna vill/orkar komma och hämta sina ungar i butiken/köpcentrat där de hålls gripna gör mig riktigt förbannad. Det finns inga dåliga individer bara dålig uppfostran och erfarenheter.

Word!
Jag vill precis som du tro att alla föds lika.

Vad jag skulle gjort i situationen i fråga? Svårt att svara på.
Först o främst ringt farbror blå, därefter kanske ingripit beroende på situation.

UrbanTiger skrev:
Vette fan vad man skulle ha gjort. Försökt hitta en rejäl planka själv o börjat veva på snorisarna. Kanske hade man själv legat och stirrat upp i stjärnorna efter tre röda sekunder :död

Man bli ursinnig och kutar allt vad man kan och gör en hoppspark mot första bästa som automatiskt trillar, sen sparkar man bara mot hakan på dem andra och efter en sådan träff gör de inte så mycket. Vevar med nävarna och leker lika psyko som de så funkar det mesta.

Jag hade ingripit iaf.....
Fast klart, hade de varit 10 12 stycken aknske man hade dratt sig lite innan - men sen e d bara o kuta in o leka psyko =)

Jag tror att dem killarna är lika trevliga och snälla och säger Hej till sina kompisar som de som är med i HA elelr Bandidos, apropå en annan tråd här på SH...
Slump är förresten lite kul! Har ni tänkt på hur många som skulle stoppa en misshandel när man frågar dem och hur få som gör det i verkligheten? Konstigt... :)

heinz_p skrev:
Först o främst ringt farbror blå, därefter kanske ingripit beroende på situation.

Jag tror mycket på föräldrar.. och miljön... velourkommuniststenkastare som jag är.. Läste en kort notis i huddingebladet för tre-fyra veckor sedan som fick mig att fundera på vad vissa ungdommar har för förutsättningar. Det som stod var ungefär följande:

"Fem ungdommar greps efter en krock i en stulen bil. En flicka skadades och fördes till sjukhus. Bilen stals i Skogås och då polisen upptäckte tilltaget började de följa efter bilen. Efter en biljakt sluta färden med att den stulna bilen krockade med ett träd(?) i Trångsund. Den skadade flickan var passagerare i bilen. Flickan fördes till sjukhus och föraren greps."
...nu till det jag verkligen reagerade över:
"Även pappan till den skadade flickan greps efter att ha börjat misshandla flickans mamma, framför ögonen på poliserna då de åkt hem till flickan för att meddela föräldrarna om flickans skada"
:kocko

...Det är är bara tre-fyra veckor sedan max så jag kanske kan ordna fram de exakta formuleringarna men den lilla notisen innebar det jag skrev även om formuleringarna och någon enstaka detalj kan skilja...

Lyckligtvis har naKcskÅtsmaffian lyst med sin frånvaro än så länge i denna tråd men jag tycker ändå det är värt att fundera på när man alltid utgår från sig själv.

Jag vet vad som är rätt och fel. Mina föräldrar var jäkligt noga med att lära mig det. Jag är osäker på om min rättsuppfattning skulle vara densamma om jag istället haft en pappa som gav sig på min mamma framför ögonen på ett par poliser som knackat på min dörr för att meddela att jag var skadad efter att ha krockat med en stulen bil....

bonny skrev:
Har ni tänkt på hur många som skulle stoppa en misshandel när man frågar dem och hur få som gör det i verkligheten? Konstigt... :)

Det är ju bara för att alla de som skulle stoppa en misshandel "och pryla gärningsmännen" sitter å surfar SH och missar alla bråk på stan!

Markus skrev:
Jag har förstått informationen som att det var 13-åringar, de väger typ 50kg och är 1,60 långa. Pratar vi om 100kg 19-åringar med spikplankor så skulle jag säkert hållt mig på avstånd.

Typ var det ja. Jag säger att det inte är helt ovanligt med betydligt större killar. Större än ett ganska stort antal vuxna män. Som jag sa, 175/70. Då pratar jag endas om barn födda i sverige. Sen har du naturligtvis rätt i det du säger om att det blir konstiga fördelsedatum för många invandrare.

UrbanTiger skrev:

Hände min Farmor för ett gäng år sedan(då hon var hyffsat frisk). Hon sopa till den ena med handväskan som alltid inehåller något tungt, sparka den andra och började veva med armarna. Killarna strax under 18 flydde i panik.

Tyvärr så är hon gammal och skruttig nu och blev rånad i sitt hem förra året utan att kunna försvara sig. FEGISAR ge sig på en gammal försvarslös tant.

Jag tror allt har med uppfostran att göra. Dagens föräldrar skiter i sina barn och orkar inte ta tag i dom, utan överlåter den biten till samhället. Skolan/dagis som inte är någon uppfostringsanstallt har för få och dåliga resurser att ta tag i alla barn som hamnat lite snett. Det hela leder till en ond spiral med låg kunskap som följd eftersom lärarna är upptagna med att uppfostra i stället för att lära ut och alla elever blir lidande.

Bo_jahn skrev:
Typ var det ja. Jag säger att det inte är helt ovanligt med betydligt större killar. Större än ett ganska stort antal vuxna män. Som jag sa, 175/70. Då pratar jag endas om barn födda i sverige. Sen har du naturligtvis rätt i det du säger om att det blir konstiga fördelsedatum för många invandrare.

En normal 13-åring väger inte 70kg och är 1,75. Jag känner ett par som var större än så redan då, men de allra flesta väger nog närmre 50 än 70. Nåväl, jag vet inte omständigheterna och mannen hade ju sin son med sig så det kanske var klokast att göra som han gjorde. Men det känns som att han kunde gjort någonting mer än att pallrat sig iväg till stationen efteråt.

Qwerty skrev:
Hände min Farmor för ett gäng år sedan(då hon var hyffsat frisk). Hon sopa till den ena med handväskan som alltid inehåller något tungt, sparka den andra och började veva med armarna. Killarna strax under 18 flydde i panik.
DunderFarmor!! :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...