Tre ynglingar slog liggande man med en spikförsedd bräda....

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
2005-08-09 kl 14:48

LANDSKRONA. En man och hans son blev vid sjutiden på måndagskvällen vittnen till en rå misshandel på Pilängsrundeln i norra delarna av Landskrona. De såg hur tre ynglingar gav sig på en berusad man som låg vid en röd container i området.

Angriparna slog den liggande vuxne mannen med en spikförsedd bräda, och slagen träffade både armar och ben.

Sedan tog de tre gärningsmännen en plastkasse som tillhörde mannen. Som final slängde en 13-årig pojke, som anmälaren och hans son känner till förnamnet, en cykel på den liggande mannen.

Enligt anmälaren brukar den misshandlade mannen ses på stan, där han ofta sitter på parkbänkar.

Hur f-n kan man bara få för sig något sådant... ungarna måste vara ordentligt psykiskt sjuka.

Tyvärr ingen ny företeelse, att ungjävlar ger sig på sovande fyllon är inte ovanligt. Det var en händelse för några år sen som blev lite uppmärksammad när några femtonåringar slog ihjäl en sovande uteliggare och slängde honom i en å.

Chris Ash skrev:
Tyvärr ingen ny företeelse....

...det var väl förra året som pissungar i England tände eld på en kille som somnat i en busskur.. De sprutade tändvätska på honom och tände på.. Killen vaknade en månad senare på intensiven svårt brännskadad...

Svårt att ens spekulera i vad som får unga grabbar att göra sånt..

korvgubbe skrev:
...det var väl förra året som pissungar i England tände eld på en kille som somnat i en busskur.. De sprutade tändvätska på honom och tände på.. Killen vaknade en månad senare på intensiven svårt brännskadad...

Svårt att ens spekulera i vad som får unga grabbar att göra sånt..

Ja dom kan ju inte vara friska!!! :kocko

Felet heter Internet och ansvarslösa föräldrar..

[QUOTE='[- sNaIjK -]

Hur f-n kan man bara få för sig något sådant... ungarna måste vara ordentligt psykiskt sjuka.[/QUOTE]

Jävligt tveksamt om de är sjuka, jag är alltid skeptisk när en hel hord med personer som gör något bedöms som psykopater eller liknande. Jag menar, vad är oddsen för att tre eller fler sjuklingar råkar träffa på varandra och bli kompisar?
Jag gissar att det var ett rasistiskt dåd.
Och vad den där farsan gjorde - ingenting - som såg tre stycken glin göra så är fan inget vidare det heller.

Markus skrev:
Jävligt tveksamt om de är sjuka, jag är alltid skeptisk när en hel hord med personer som gör något bedöms som psykopater eller liknande. Jag menar, vad är oddsen för att tre eller fler sjuklingar råkar träffa på varandra och bli kompisar?
Jag gissar att det var ett rasistiskt dåd.
Och vad den där farsan gjorde - ingenting - som såg tre stycken glin göra så är fan inget vidare det heller.

skulle du ge dig på 3st ungdomar som redan visat våldstendenser och som f.ö. e beväpnade med diverse tillhyggen?

heimdal skrev:
skulle du ge dig på 3st ungdomar som redan visat våldstendenser och som f.ö. e beväpnade med diverse tillhyggen?

Menar du att en fullvuxen karl inte skulle kunna ta några små jävla teens? :va

honkiie skrev:

Det är många fullvuxna karlar, numera döda, som resonerat på samma sätt. Därmed inte sagt att det är fel att gripa in, absolut inte, men det är heller inte ofarligt. Teens eller ej.

heimdal skrev:

Det beror på, men jag har väldigt svårt att se att en 13-åring kan skrämma mig om han inte har skjutvapen.

heimdal skrev:

Skulle inte tvekat en bråkdelssekund i den situationen...

Chris Ash skrev:
Det är många fullvuxna karlar, numera döda, som resonerat på samma sätt.

Några "famous last words":
1. Till vad skulle jag räkna när jag dragit ut sprinten?
2. Det är ok att klippa av den sladden!
3. Nädå, jag lovar, grottan är tom!
4. (Ny) Nog ska väl jag kunna snacka några fjortisar till rätta?

honkiie skrev:
Vart stod det att de var små? 13-åringar som är 175 och väger 70kg är ingen ovanlighet. 15-åringar som tangerar 185 och väger 85kg är ine det heller. Fortfarande lika kaxig? Då kan du börja fundera på alla tillhyggen de dessutom kan ha med sig.

Grova brottslingar har blivit ett slags samhällets frälse känns det som. Bryr man sig inte om ett fängelsestraff på några år så kan man också begå vilket brott som helst. Upprepade gånger. För att inte nämna alla gånger de slipper påföljd helt och hållet på grund av diverse hot mot vittnen, etc.

Markus skrev:
Det beror på, men jag har väldigt svårt att se att en 13-åring kan skrämma mig om han inte har skjutvapen.

Däri ligger problemet för vissa, därefter avlidna eller svårt invalidierade, personer som försöker vara hjältar. Beundransvärt att försöka hjälpa till absolut, men riskabelt i dagens samhälle. För övrigt tänker jag precis som dig, skulle aldrig falla mig in att bli rädd för några tonåringar. Det är en känslomässig reaktion som tyvärr inte hjälper ett dyft när de "små" fjortisarna kombinerat har lyckats fälla dig och står och sparkar på ditt huvud.

Last edited:
Bo_jahn skrev:
Däri ligger problemet för vissa, därefter avlidna eller svårt invalidierade, personer som försöker vara hjältar. Beundransvärt att försöka hjälpa till absolut, men riskabelt i dagens samhälle. För övrigt tänker jag precis som dig, skulle aldrig falla mig in att bli rädd för några tonåringar. Det är en känslomässig reaktion som tyvärr inte hjälper ett dyft när de "små" fjortisarna kombinerat har lyckats fälla dig och står och sparkar på ditt huvud.

Jag har förstått informationen som att det var 13-åringar, de väger typ 50kg och är 1,60 långa. Pratar vi om 100kg 19-åringar med spikplankor så skulle jag säkert hållt mig på avstånd.

Iofs är ju många "13-åringar" typ 23 nu för tiden, de säger något bra på Migrationsverket bara. Jag hade en kille i min klass i högstadiet som var säkert över 40 men hans personnummer sade att "1978". Okej, jag kryddar lite. Han kanske bara var 19, men hans lillebrorsa gick i trean (lågstadiet) och var typ 14. Bland det konstigaste jag sett. :rofl

Zormin skrev:
Glöm inte alla våldsamma videofilmer och dataspel! Vad har ansvarslösa föräldrar med det hela att göra?

:rolleyes:

Föräldrar har ALLT med saken att göra!

Felet idag är att många föräldrar inte tar sitt ansvar utan lastar över allting på skolan och umgänget att uppfostra deras barn. Om det sedan är medvetet eller omedvetet skiter jag fullständigt i! Jag har fått ta hand om så jävla många skitungar under de två år jag jobbat som väktare/ordningsvakt att det är löjligt.

När sedan inte ens föräldrarna vill/orkar komma och hämta sina ungar i butiken/köpcentrat där de hålls gripna gör mig riktigt förbannad. Det finns inga dåliga individer bara dålig uppfostran och erfarenheter.

iofs så hade jag mannen med sig sin son så det är ju ändå förståeligt att han bara stod där.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg