Ta det inte som någon tillrättavisning, jag ställer mig enkom frågande till den såkallade "fakta" som Geartronics presenterar på den sida du länkat till i tidigare inlägg. Att det är tändtidpunkten som är variabel beroende på växel är vi nog alla överens om. Men att "bränslemappen" är delad för 6! olika växlar är något som de själva kallar "Highly likely", alltså inte verifierad fakta. 6:e växelns tändmap har uppenbarligen sänkt maxvarv(minskad toppfart, vid org. drevning dvs..), varvid motsåndet för 5:e växlen är att föredra på nyare hojar. Det är alltså snacket om bränslemap. som jag ställer frågande till...
Om nu inte detta är "by the book" avseende bränslet, hur stämmer resten med verkligheten? Är det kanske så att ett oändligt mostånd (=klippt kabel) inger samma händelseförlopp? Rimligen borde då de som klippt kablar få sänkt maxvarv

och i så fall på alla växlar? Det florerar både rykten och sanningar i en enda röra avseende detta ämne om man försöker läsa sig till det på diverse forum och firmor. Jag är nyfiken och vill veta mer, därför ifrågasätter jag...