CAPTAIN AWESOME
Ny medlem
Jag har liksom många hundra andra blonda trott att en tremodd för suzuki skulle hjälpa....att det bara skulle räcka med ett litet motstånd...vissa kostar 200 och upp till 1500....men det är i princip samma skit i dem.
Pratade med en extremt kunning person som mer el mindre har gsxr som sina föräldrar hehe...Tre-modden går inte att koppla ur med dom grejerna som finns att köpa...utan måste mekaniskt kopplas ur...(klippas av)
Tre-modden som suzuki lagt in påverkar dom tre första växlarna....UNDER HELA varvtalet...inte upp till 4500 som nån sa....den påverkar även toppfarten....dels pga av ljudkrav,highsiderrisk och att folk inte ska komma upp i topp direkt!
Min hoj bluddrade ganska mycket innan---specielt upp till 6000 varv...den kändes slö och svarade inte ordentligt på gasen...Kändes inte heller som att den varvade ur helt och hållet....Toppfarten var inte aktuell att ens försöka nå...
På boxen...som jag nu har förstått kan se ut lite olika...med olika anslutningar finns en kabel som alltid ligger på oavsett om motorcykeln är igång eller inte...på min 01:a sitter det tre sladdar...Rosa/blå/svartvit som är ihopkopplade från växellådan och vidare till tändboxen...Man kan se den om man lyfter tanken. På min var det den svart/vita som klipptes brutalt av...På vissa är denna sladd röd som du ska klippa....man har olika tillverkare därav kan man aldrig säga exakt vilken färg det är...enklast är att mäta upp vilken som har spänning när du vrider på strömmen utan att starta upp hojen...kontrollera att fläkt, lampor etc inte lägger av....
Hursomhelst...Efter att ha klippt denna är den som en helt ny hoj...Rapp i gashandtaget....driver på snabbare upp i toppfart å känns allmänt mycket starkare på hela registret...kändes som att få en 1000cc av en 750...
Har en GSXR 750...det ska vara samma princip på 1000....600 är jag inte hundra men sannolikheten är stor....är det fel så finns ju sockerbitar!
Jag va skeptisk å trodde min hoj var ett slutkört exemplar...men ack vad satans fel jag hade...nu är den som en ny hoj i min ägo...Pröva....å skriv gärna vilken aha-upplevelse ni får
vill ha många svar!!!
Pratade med en extremt kunning person som mer el mindre har gsxr som sina föräldrar hehe...Tre-modden går inte att koppla ur med dom grejerna som finns att köpa...utan måste mekaniskt kopplas ur...(klippas av)
Tre-modden som suzuki lagt in påverkar dom tre första växlarna....UNDER HELA varvtalet...inte upp till 4500 som nån sa....den påverkar även toppfarten....dels pga av ljudkrav,highsiderrisk och att folk inte ska komma upp i topp direkt!
Min hoj bluddrade ganska mycket innan---specielt upp till 6000 varv...den kändes slö och svarade inte ordentligt på gasen...Kändes inte heller som att den varvade ur helt och hållet....Toppfarten var inte aktuell att ens försöka nå...
På boxen...som jag nu har förstått kan se ut lite olika...med olika anslutningar finns en kabel som alltid ligger på oavsett om motorcykeln är igång eller inte...på min 01:a sitter det tre sladdar...Rosa/blå/svartvit som är ihopkopplade från växellådan och vidare till tändboxen...Man kan se den om man lyfter tanken. På min var det den svart/vita som klipptes brutalt av...På vissa är denna sladd röd som du ska klippa....man har olika tillverkare därav kan man aldrig säga exakt vilken färg det är...enklast är att mäta upp vilken som har spänning när du vrider på strömmen utan att starta upp hojen...kontrollera att fläkt, lampor etc inte lägger av....
Hursomhelst...Efter att ha klippt denna är den som en helt ny hoj...Rapp i gashandtaget....driver på snabbare upp i toppfart å känns allmänt mycket starkare på hela registret...kändes som att få en 1000cc av en 750...
Har en GSXR 750...det ska vara samma princip på 1000....600 är jag inte hundra men sannolikheten är stor....är det fel så finns ju sockerbitar!
Jag va skeptisk å trodde min hoj var ett slutkört exemplar...men ack vad satans fel jag hade...nu är den som en ny hoj i min ägo...Pröva....å skriv gärna vilken aha-upplevelse ni får

vill ha många svar!!!
Last edited: