Fixa själv!
Hejhopp!
Den gör ingen stor skillnad, men det är å andra sidan enkelt att fixa själv.
Det går 3 kablar till GPS:en (gear position sensor). Den för neutralläge låter du vara (blå), de andra två klipper du av (svart & rosa). De två avklippta stumparna som går ner till GPS:en fixar du till med buntband så de inte fladdrar omkring. Mellan de andra två avklippta kabelstumparna (de som går till ECU:n) kopplar du in ett 15Kohm-motstånd (0,25W räcker). Lödkolv och krympslang gör att du kan få det att se snyggt ut.
Nu tror hojen att du har 6:an ilagd. Detta gör att det blir mindre på/av mellan 3-5000rpm.
Edit: Ajdå, såg inte att du hade en 1000. Då ska motståndet vara 6,8Kohm, då tror hojen att 5:an är ilagd och då finns ingen spärr.
Materialkostnad: 20:-
Tidåtgång: 30 min
/Stefan M
Hejhopp!
Den gör ingen stor skillnad, men det är å andra sidan enkelt att fixa själv.
Det går 3 kablar till GPS:en (gear position sensor). Den för neutralläge låter du vara (blå), de andra två klipper du av (svart & rosa). De två avklippta stumparna som går ner till GPS:en fixar du till med buntband så de inte fladdrar omkring. Mellan de andra två avklippta kabelstumparna (de som går till ECU:n) kopplar du in ett 15Kohm-motstånd (0,25W räcker). Lödkolv och krympslang gör att du kan få det att se snyggt ut.
Nu tror hojen att du har 6:an ilagd. Detta gör att det blir mindre på/av mellan 3-5000rpm.
Edit: Ajdå, såg inte att du hade en 1000. Då ska motståndet vara 6,8Kohm, då tror hojen att 5:an är ilagd och då finns ingen spärr.
Materialkostnad: 20:-
Tidåtgång: 30 min
/Stefan M
Last edited: