Travian S2 | Sh-allians & frågor mm

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Eftersom det verkar vara många som är intresserade kan vi ha en specialtråd.

Här kan vi ge varann tips och trix om hur vi bäst ska överleva och även hindra andra från det :yoparty

Hur vi ska styra vår allians och hjälpa nybörjare att komma igång.

Let's kick ass!

Alles!

Kan tipsa om att LERA, JÆRN och TRÆ går år snabbt.

Det är bra, för vi är grannar :D
Haha, Kanoners! :yoparty

Fin liten lista som man ser vem som är vem också

Mark - Bootstrap69 - (-84,-123)
General E - kokt ägg (-70,-138)
Herkules - Ado (-113,-104)
imaster - imaster (-20,-151)
Henken - spårtkeps (-78,-129)
jens__E - xjell - (-33,-149)
Borg^ - Borg - (-124,-87)
Cyren - Swedie - (-143,-51)
Moe - Moe - (-155,-6)
ZadroX - Zadde - (-21,-151)
Espen - SH_Espen - (-6,-152)
supernaut - depåställ - (-149,-24)
MikkE - BrockLanders - (-151,-17)
Grappy - Grappy - (-40,-150)
Rohlen - basselisk - (-126,-91)
Belhoo - Belhoo - (-152,-16)
Yabba - husa550 - (-131,-81)
zappen - sucker - (-105,-110)
Lundgren - Lundgren - (-139,59)
A.C - ac1 - (-90,-126)
prulle - Leo - (-2,-154)
bissmark - bissmark - (-5,-154)
Clifton - Clifton82 - (-105,-112)
Flummo - Flummo - (-151,-3)
vikto000 - SH_Vikto000 - (-121,95)
jocke.w - Mikaoj - (-34,-151)

Last edited:
Hej

Har precis börjat spela det.:)
Har en fråga.
På spelet där vart man ser

trä, lera, järn, vete, med vad är den sista:vaden med typ ett kors över?

Uppdatera så mycket ni bara kan under 1:a veckan då ni har fri lejd eller vad man ska kalla det. Det enda i byggnadsväg ni ska bygga, det är om ni är galler = bygg en grotta.

Efter ca 1 vecka SKA ni ha minst alla fält på level 4. Börja nu bygga grotta, samtidigt som ni uppdaterar fälten. Level 10 grotta, så kan man bygga en ny. Det är för att skydda era resurser när ni blir anfallna.

När prod ligger på ungefär 150/h av allt kan ni börja bygga upp er armé. Är ni starkast på er kartdel = bygg offensiva killar. Är ni bland dem svagare (vilket ni inte borde vara) bygg 30-40 deffensiva så kommer ev offensiva spelare lämna er i fred. Ingen idé att attackera en kille som 1 har grottor = inga resurser + att man förlorar killar = kostar pengar.

Om ni ska attackera en kille som är med i en allians, kolla först hur pass stark alliansen är. Har dem killar som är mga ggr starkare än din allians, kanske det är bättre att ta ngn annan. Men allt beror som sagt på.

En stackare attackerade en kompis till mig, först fick han skicka tillbaka allt han stulit x2 (hotade med 100 galna killar). Sen skickade jag + 2 i min allians ca 70 killar var på den killen, samt hans allians ledare.. =)

Uppdatera så mycket ni bara kan under 1:a veckan då ni har fri lejd eller vad man ska kalla det. Det enda i byggnadsväg ni ska bygga, det är om ni är galler = bygg en grotta.

Efter ca 1 vecka SKA ni ha minst alla fält på level 4. Börja nu bygga grotta, samtidigt som ni uppdaterar fälten. Level 10 grotta, så kan man bygga en ny. Det är för att skydda era resurser när ni blir anfallna.

När prod ligger på ungefär 150/h av allt kan ni börja bygga upp er armé. Är ni starkast på er kartdel = bygg offensiva killar. Är ni bland dem svagare (vilket ni inte borde vara) bygg 30-40 deffensiva så kommer ev offensiva spelare lämna er i fred. Ingen idé att attackera en kille som 1 har grottor = inga resurser + att man förlorar killar = kostar pengar.

Om ni ska attackera en kille som är med i en allians, kolla först hur pass stark alliansen är. Har dem killar som är mga ggr starkare än din allians, kanske det är bättre att ta ngn annan. Men allt beror som sagt på.

En stackare attackerade en kompis till mig, först fick han skicka tillbaka allt han stulit x2 (hotade med 100 galna killar). Sen skickade jag + 2 i min allians ca 70 killar var på den killen, samt hans allians ledare.. =)

Ok, tackar för tipsen...

Har endast byggt ett magasin samt uppgraderat huvudbyggnaden en gång... klantigt kanske.

Men annars uppgraderar jag bara fälten:
Trä: 28 per timme
Lera: 32 per timme
Järn: 24 per timme
Vete: 15 per timme

Fast det går seeegt. Jag startade för 4 dagar sen. Hoppas jag hinner komma upp lite under den första veckan

Kompis ena by, startade i lördags, missade att vara inne en dag.
Produktion:
Trä: 60 per timme
Lera: 60 per timme
Järn: 53 per timme
Vete: 37 per timme

Hans andra by (fuskare)
Produktion:
Trä: 68 per timme
Lera: 68 per timme
Järn: 45 per timme
Vete: 31 per timme

Prioriterad jämn uppgradering på den första med, vikt på vete.

Den andra testades med att uppgradera alla fält till 1 utom ett som uppgraderades till 3. Som ni ser efter ett tag = ingen skillnad.

Last edited:
Startade en by i natt :-)

Jag förstår inte varför jag skulle börja med vete. Det är ju värdelöst. Går knappt åt någonting när man ska uppgradera dom andra fälten. Däremot lera får man vänta på hela tiden´:-(

Min by heter SH_200plus x: -84 y: -145

SH_Klantbo (-14-166)

Ja tror ja har brännt pengar på skit bara.. nästa alla fält, gruvor osv anlagda och nivå 3 på huvudhuset.. Men nu går det segt att få in grejor och ja behöver mer lera och timmer fält!

Får man hänga på i alliansen?

Jag har skapat konto

Smallsocks (-58|-157)

Döpte min by till SH_Smallsocks

hoppas man får vara me på de elelr?

Kan en galler som har fångat legionärer frige dessa?
Min imbecile granne fattar inte hur han ska göra.

Ny Allians startad på server 2.

SH3 - SH_MuLtiKuLti_prOsPeCts

Grundad av mig, GoffGoff.
Eftersom jag påbörjat ett konto på travian någon vecka innan alla drog igång här på SH så hade jag redan valt att vara german. Därför startar nu SH:s första Multikulti-allians där alla folkslag och typer är välkommna.

Detta blir den andra hangaround-alliansen till SH1.
Antalet invites per nivå är begränsad, därför kommer jag ta in ett gäng förfrågningar och därefter välja in tre hyffsat "starka" spelare så vi snabbt får igång alliansens kapacitet.

PM:a här eller på Travian för att få möjligheten att tas upp i ännu en grym SH-allians!

GoffGoff - server 2 - (54|-55)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...