Uppdatera så mycket ni bara kan under 1:a veckan då ni har fri lejd eller vad man ska kalla det. Det enda i byggnadsväg ni ska bygga, det är om ni är galler = bygg en grotta.
Efter ca 1 vecka SKA ni ha minst alla fält på level 4. Börja nu bygga grotta, samtidigt som ni uppdaterar fälten. Level 10 grotta, så kan man bygga en ny. Det är för att skydda era resurser när ni blir anfallna.
När prod ligger på ungefär 150/h av allt kan ni börja bygga upp er armé. Är ni starkast på er kartdel = bygg offensiva killar. Är ni bland dem svagare (vilket ni inte borde vara) bygg 30-40 deffensiva så kommer ev offensiva spelare lämna er i fred. Ingen idé att attackera en kille som 1 har grottor = inga resurser + att man förlorar killar = kostar pengar.
Om ni ska attackera en kille som är med i en allians, kolla först hur pass stark alliansen är. Har dem killar som är mga ggr starkare än din allians, kanske det är bättre att ta ngn annan. Men allt beror som sagt på.
En stackare attackerade en kompis till mig, först fick han skicka tillbaka allt han stulit x2 (hotade med 100 galna killar). Sen skickade jag + 2 i min allians ca 70 killar var på den killen, samt hans allians ledare.. =)