Vilken idiotisk "kompis" du har/hadde?.. Han måste ha skämtat med dig får vi hoppas
Det sista på en 2takt man kan få sönder är just toppen... Enda sättet är om vevstaken eller kolven går av ,,eller att den går så snålt i bestyckning att både kolven och toppen spikar sönder. Om du får se toppen ivändig och det ser ut som den blivit skuten med hagelgevär har den spikat.
Spikat = Orsak Fel munstycken i förgasare eller skit i förgasare (för lite soppa)
Som sagt det enda du ska stå för är om du kört rakt in i en tegelvägg eller träd.
Går ju inte ens varva sönder en 2taktcross (motarbetar sig själv tidigt på varvskalan.
Därimot en 4 takts enstånka från 1900 talet UTAN varvstopp kan man varva sönder om man kör på 1an några 100a meter.
Som sagt entopp till denna hittar man nog beg för 500kr eller ny för någ tusing... Går ju svarva till dom fint om dom bara spikat sönder Går även bra att svetsa större skador och svarva till.

Det sista på en 2takt man kan få sönder är just toppen... Enda sättet är om vevstaken eller kolven går av ,,eller att den går så snålt i bestyckning att både kolven och toppen spikar sönder. Om du får se toppen ivändig och det ser ut som den blivit skuten med hagelgevär har den spikat.
Spikat = Orsak Fel munstycken i förgasare eller skit i förgasare (för lite soppa)
Som sagt det enda du ska stå för är om du kört rakt in i en tegelvägg eller träd.
Går ju inte ens varva sönder en 2taktcross (motarbetar sig själv tidigt på varvskalan.
Därimot en 4 takts enstånka från 1900 talet UTAN varvstopp kan man varva sönder om man kör på 1an några 100a meter.
Som sagt entopp till denna hittar man nog beg för 500kr eller ny för någ tusing... Går ju svarva till dom fint om dom bara spikat sönder Går även bra att svetsa större skador och svarva till.