Trasigt topplock?

Vilken idiotisk "kompis" du har/hadde?.. Han måste ha skämtat med dig får vi hoppas:rolleyes:
Det sista på en 2takt man kan få sönder är just toppen... Enda sättet är om vevstaken eller kolven går av ,,eller att den går så snålt i bestyckning att både kolven och toppen spikar sönder. Om du får se toppen ivändig och det ser ut som den blivit skuten med hagelgevär har den spikat.

Spikat = Orsak Fel munstycken i förgasare eller skit i förgasare (för lite soppa)


Som sagt det enda du ska stå för är om du kört rakt in i en tegelvägg eller träd.

Går ju inte ens varva sönder en 2taktcross (motarbetar sig själv tidigt på varvskalan.

Därimot en 4 takts enstånka från 1900 talet UTAN varvstopp kan man varva sönder om man kör på 1an några 100a meter.

Som sagt entopp till denna hittar man nog beg för 500kr eller ny för någ tusing... Går ju svarva till dom fint om dom bara spikat sönder Går även bra att svetsa större skador och svarva till.
 
Sist jag kollade pris till min RM 250 -06 på en topp så gick orginal på 1950:- Och VHM topp på drygt 4000:-

Och NEJ toppen är inte trasig.

Skuren är den om ni glömt oljan i bensinen.

Har ni glömt hälla oljan i motorn så har växellådan och lager pajjat.

Du lär ju berätta vad ni glömt!



Haha ja vet, blev fan hur jävla paff som helst när han sade det. Fast sen är han ju killen med skyhöga skulder pga lån han tar för att betala tillbaka andra lån och ändå köpa massa saker.



Bra att veta, men fan vad dyr metallbit när den kostar 12,000 :tungan Fast sen har jag ingen aning vad ett lock kostar heller så jag kanske ska hålla tyst innan jag råkar göra bort mig. :tummenupp
 
Sist jag kollade pris till min RM 250 -06 på en topp så gick orginal på 1950:- Och VHM topp på drygt 4000:-

Och NEJ toppen är inte trasig.

Skuren är den om ni glömt oljan i bensinen.

Har ni glömt hälla oljan i motorn så har växellådan och lager pajjat.

Du lär ju berätta vad ni glömt!

Han kanske vill byta upp sig? :död
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top