Trasigt topplock?

Vilken idiotisk "kompis" du har/hadde?.. Han måste ha skämtat med dig får vi hoppas:rolleyes:
Det sista på en 2takt man kan få sönder är just toppen... Enda sättet är om vevstaken eller kolven går av ,,eller att den går så snålt i bestyckning att både kolven och toppen spikar sönder. Om du får se toppen ivändig och det ser ut som den blivit skuten med hagelgevär har den spikat.

Spikat = Orsak Fel munstycken i förgasare eller skit i förgasare (för lite soppa)


Som sagt det enda du ska stå för är om du kört rakt in i en tegelvägg eller träd.

Går ju inte ens varva sönder en 2taktcross (motarbetar sig själv tidigt på varvskalan.

Därimot en 4 takts enstånka från 1900 talet UTAN varvstopp kan man varva sönder om man kör på 1an några 100a meter.

Som sagt entopp till denna hittar man nog beg för 500kr eller ny för någ tusing... Går ju svarva till dom fint om dom bara spikat sönder Går även bra att svetsa större skador och svarva till.
 
Sist jag kollade pris till min RM 250 -06 på en topp så gick orginal på 1950:- Och VHM topp på drygt 4000:-

Och NEJ toppen är inte trasig.

Skuren är den om ni glömt oljan i bensinen.

Har ni glömt hälla oljan i motorn så har växellådan och lager pajjat.

Du lär ju berätta vad ni glömt!



Haha ja vet, blev fan hur jävla paff som helst när han sade det. Fast sen är han ju killen med skyhöga skulder pga lån han tar för att betala tillbaka andra lån och ändå köpa massa saker.



Bra att veta, men fan vad dyr metallbit när den kostar 12,000 :tungan Fast sen har jag ingen aning vad ett lock kostar heller så jag kanske ska hålla tyst innan jag råkar göra bort mig. :tummenupp
 
Sist jag kollade pris till min RM 250 -06 på en topp så gick orginal på 1950:- Och VHM topp på drygt 4000:-

Och NEJ toppen är inte trasig.

Skuren är den om ni glömt oljan i bensinen.

Har ni glömt hälla oljan i motorn så har växellådan och lager pajjat.

Du lär ju berätta vad ni glömt!

Han kanske vill byta upp sig? :död
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top