Trasig växel efter kedjebrott

PacMan skrev:
Jag har upptäckt att mitt kedjelås sitter åt "fel" håll, dvs med öppningen framåt, (för det är väl bäst om det sitter på andra hållet?).
Tycker 'framåt' är tvetydigt. Öppningen ska vara bakåt I KEDJANS RÖRELSERIKTNING (inte nödvändigtvis hojens).
/u

ulf_lundin skrev:
Tycker 'framåt' är tvetydigt. Öppningen ska vara bakåt I KEDJANS RÖRELSERIKTNING (inte nödvändigtvis hojens).
/u

Med framåt menade jag ju givetvis kedjans rotationsriktning, när hojen FRAMförs som brukligt, dvs. FRAMåt!! Är jag tydlig nog? :gnissla :7peta :)

Byt olja och kolla om det är mycket spån i oljan. Är det spån så river du motorn bums.

Är det inga spån och du inte har råd att renovera kan du ju sälja hojen "billigt". =)

Men som sagt, riv ur motorn själv och lämna in till mc-firma om du inte kan meka själv. Det blir nog bra mycket billigare om meken slipper lägga ner 2-3 timmar på att riva ur motorn och sen lika många timmar + olja + glykol på att sätta ihop hojen.

ulf_lundin skrev:
/u
..

Varför krånga till allt? Öppningen på kedjelåset ska ALLTID vara bakåt. :arsele

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras