KarlHelmer
Medlem
Är lite bitter och besviken och sitter dessutom enbart med en mobiltelefon på Kinnekulle med en hoj som har olja i kylarvattnet. Ska egentligen inte klaga så mycket för höll mig på hjulen och missödet skedde nära depåinfarten. Finns säkert trådar om alla mina frågor men är bökigt att söka o läsa på mobil så därför jag skapar en ny tråd med allt jag undrar. Nu till frågorna. Hojen är en Triumph Daytona 675 08a
Är det nåt jag måste/borde göra direkt innan jag lastar hojen och drar hem den med bilen?
Är det nåt jag måste/borde göra direkt när jag kommer hem? Tänker tömma motorn på olja, tömma kylsystemet och skölja genom det med vatten...eller något annat som ni kan komma på.
Är det bara byta packningen och sen fylla på vätskor eller måste saker sköljas ur och rengöras? Om rengöring behövs, vad ska göras?
Något speciellt att tänka på vid byte av packning eller är det bara plocka ner vad som behövs och byta?
Sprutade ganska rejält med vatten-oljeblandningen ur expansionskärlet så fick det på ena halvan av bakdäcket. Ska däcket kasseras eller vad bör jag göra med det?
Kan det va något annat än topplockspackningen?
Det är vad jag kan komma på i frågväg hittills men kommer säkert mer.
Tack på förhand
Är det nåt jag måste/borde göra direkt innan jag lastar hojen och drar hem den med bilen?
Är det nåt jag måste/borde göra direkt när jag kommer hem? Tänker tömma motorn på olja, tömma kylsystemet och skölja genom det med vatten...eller något annat som ni kan komma på.
Är det bara byta packningen och sen fylla på vätskor eller måste saker sköljas ur och rengöras? Om rengöring behövs, vad ska göras?
Något speciellt att tänka på vid byte av packning eller är det bara plocka ner vad som behövs och byta?
Sprutade ganska rejält med vatten-oljeblandningen ur expansionskärlet så fick det på ena halvan av bakdäcket. Ska däcket kasseras eller vad bör jag göra med det?
Kan det va något annat än topplockspackningen?
Det är vad jag kan komma på i frågväg hittills men kommer säkert mer.
Tack på förhand
Last edited: