För en tid tillbaka sen köpte jag min första båge, och upptäckte under registeringsbesiktningen att den inte gick på alla cylindrar. Trodde först att den var strypt (därav att den var trött). Men enligt besiktningsmannen som hade mer tyskakunskaper än mig sa att den varit strypt.
Hursom, när jag tog bort förgasarna och rengjorde dem så upptäckte jag att en av insugsventilerna på cylinder 2 inte rörde sig när jag drog igång startmotorn.
Säljaren tog tillbaka cykeln och tog isär toppen och upptäckte att en lyftare hade gått av. Helt rent och snyggt. Inget övrigt slitage på kamaxel eller något. Hela toppen, ventilsäten och allt har inspekterats av en firma.
Det var inga missljud, eller något som helst tecken på att den gått hårt.
den har gått ca. 3900 mil. Enda tecknet på att något var galet var att den gick ojämt på tomgång och trög på låga varv.
Någon som har en idé om hur detta kan hända?
Hursom, när jag tog bort förgasarna och rengjorde dem så upptäckte jag att en av insugsventilerna på cylinder 2 inte rörde sig när jag drog igång startmotorn.
Säljaren tog tillbaka cykeln och tog isär toppen och upptäckte att en lyftare hade gått av. Helt rent och snyggt. Inget övrigt slitage på kamaxel eller något. Hela toppen, ventilsäten och allt har inspekterats av en firma.
Det var inga missljud, eller något som helst tecken på att den gått hårt.
den har gått ca. 3900 mil. Enda tecknet på att något var galet var att den gick ojämt på tomgång och trög på låga varv.
Någon som har en idé om hur detta kan hända?