Transport av skrotad hoj från Tjeckien

Kolla med DHL och Schenker vad de tar om verkstan skickar den på en pall. Jag tror inte det behöver bli så farligt dyrt jämfört med om du skall köra dit och hämta den.

Tack för många bra svar och erbjudanden!

Jag ska se vad mitt försäkringsbolag kan hjälpa mig med och jag har även skickat ett google-översatt mail till verkstaden i Tjeckien för att se om de kan ordna med transport.

Om nån åker till/från Brno så är det ett alternativ, stället (Turnov) ligger på vägen från Brno om man inte kör motorvägen via Prag.

Hojen i fråga är en Triumph Speed Triple.

Och på frågan om inte hojen blir inlöst så är det just det som är problemet/möjligheten. Till skillnad från i Sverige så behåller man vraket själv i Tjeckien.

http://www.sos.dk/en/Corporate/index.html

Är du försäkrad så löser dom allt för dig! :banana

Har ett case hos dom, men de ställde sig lite frågande till transporten. Ska höra mer från SOS nästa vecka :)

SOS ordnade för övrigt hem mig från Tjeckien med flyg, fungerade väldigt bra.

Är jag inte helt fel ute transporterar dom bara personer som måste ligga kvar på sjukhus en längre tid och som inte kan transportera sig på annat sätt.

Är jag inte helt fel ute transporterar dom bara personer som måste ligga kvar på sjukhus en längre tid och som inte kan transportera sig på annat sätt.

Du är fel ute.
De hjälper alla skandinaver med hemförsäkring som råkat ut för olycka utomlands.

Har du vagnskada på din försäkring?

Har du inte bärgning inbakat i din försäkring ?

Var i tjeckien står den ? Vi har en återförsäljare i Tjeckien och jag har en del innestående:).

Last edited:
Har ett case hos dom, men de ställde sig lite frågande till transporten. Ska höra mer från SOS nästa vecka :)

SOS ordnade för övrigt hem mig från Tjeckien med flyg, fungerade väldigt bra.

När vi var ute i europa och snurrade så krockade polaren utanför münchen.
Honom skickade dom hem med tåg efter en natt på sjukan. Hojen kom på en bärgare ett par veckor senare.

Alltså har jag nu en skrotad hoj som jag behöver ha hit från Tjeckien.
Eftersom jag hade ras på min i fredags så är jag inte helt ointresserad i hur motorn på din klarade sig? Om det finns möjlighet att den fortfarande är användbar är jag eventuellt köpintresserad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT