Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ERDE har denna lösning orginal, då i metall, min är i trä och jag har aldrig hört att fälgen skulle ta skada av att fixeras i en ställning, givetvis så förankrar jag hojen med två band bak och spänner även ner gaffeln.enhjuling skrev:jag lägger ner hojen när jag svänger så det blir nog inte så mycket sidokrafter på fälgen. att man bara kör på kanten av däcket betyder inte det att kraften är riktad åt sidan.
Ibland blir den riktad åt sidan men då faller man, fråga mig jag vet
trä? jag menar att det är bättre att inte belasta fälgarna i sidled.
Men gör det om du vill förall del.
Jag gör det inte.
Det är ju just för att du lägger ner hojen du får en sidokraft i form av en komposant till fjädringsrörelsen.enhjuling skrev:jag lägger ner hojen när jag svänger så det blir nog inte så mycket sidokrafter på fälgen. att man bara kör på kanten av däcket betyder inte det att kraften är riktad åt sidan.
Neutral skrev:Det är ju just för att du lägger ner hojen du får en sidokraft i form av en komposant till fjädringsrörelsen.
Tack!hornet oskar skrev:det som jag skulle vilja ha är en annordning så att man enkelt kan ställa två hojar på ett släp
när vi gör det så får man alltid spänna lite snätt och genom den andra hojen och så vidare kan man komma på en bra och billig konstruktion där man enkelt kan ställa två eller tre hojar.
lycka till mv. oskar
Jag körde 4 hojar i samma släp, två framåvända och två bakåt vända (trångt som.....) och madrasser emellan. Inga skador trots 35mil.hållundan skrev:Bumpar denna tråden lite...
Vad kostar denna typ av släpkärra?Smedis skrev:Köpte denna perfekta släpkärra.
Kan lasta hojen själv.
Har handdukar som skydd för spännbanden då de "rör" sig lite under färd.
Släpet väger 30-40kg.
hållundan skrev:Vad kostar denna typ av släpkärra?
hållundan skrev:Vad kostar denna typ av släpkärra?
hållundan skrev:Vad kostar denna typ av släpkärra?
Tysken skrev:Jag har en Stema MT750! Funkar jävligt bra, lite mer gedigen konstruktion än Erdèsläpen, riktiga hjul och lastsurrningar, stabil lastramp, billig. Finns i tre olika utföranden. Rekommenderas!
hornet oskar skrev:
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |