Transpondrar kan nu beställas på rr.se

Bingo skrev:
Ok, är det bara för att den är dyrast eller finns det några fler fördelar? Slippa tänka på uppladdning låter rätt bra...
Den är enklare att flytta mellan olika hojar, du kan ju hyra ut den när du inte använder den, på så vis kan du tjäna multum.
 
Åsa skrev:
Slippa uppladdningen, vad jag kan utläsa. Helt klart värt dom extra slantarna.
Fast du, den som inte behöver laddas upp är ju den billigare av dem. Försök igen :pannkyss
 
Åsa skrev:
Jo, det blir ju bättre för Göteborgarna :hihi men du får ändån köpa en transponder :)


nä stannar nog kvar och plågar dom resten av mitt liv :D om det inte spelar någon roll :pannkyss
 
smell the smoke skrev:
Det är väl sagt tusen ggr förr, men det är ju ynkligt att man ska hålla arrangören med tidtagningsutrustning. Det här är ju snäppet värre än att betala extra för el (använder inte ALLA el?). Snart ska man väl ta med sig egna funktionärer oxå... :mad:

Jaja, man får väl köra SO istället då. :rolleyes:

Och att alla ska släpa med sig motorcykel, reservdelar ännu löjligare. Patetiskt, ingen utveckling sedan roadracingens barndom :rolleyes:

Det finns enhetsserier där du bara behöver komma själv till banan om det är för jobbigt att ha med sig utrustning. Kraschar du mekas hojen ihop eller du får en annan för att fortsätta helgen. Anmäl dig till Virgin Mobile cup i England eller tyska R6 cupen i annan inlägg.

En egen transponder underlättar för dig själv... Varför vara pessimistisk mot allting som gör racing bättre?
 
Rolle Rotax skrev:
Och att alla ska släpa med sig motorcykel, reservdelar ännu löjligare. Patetiskt, ingen utveckling sedan roadracingens barndom :rolleyes:

Det finns enhetsserier där du bara behöver komma själv till banan om det är för jobbigt att ha med sig utrustning. Kraschar du mekas hojen ihop eller du får en annan för att fortsätta helgen. Anmäl dig till Virgin Mobile cup i England eller tyska R6 cupen i annan inlägg.

En egen transponder underlättar för dig själv... Varför vara pessimistisk mot allting som gör racing bättre?

För att nu får vi betala för något som tidigare ingick i anmälningsavgiften, och du ska inte inbilla dej att den blir sänkt.
 
Pris??

Man blir lite förundrad över priset iom att den lokala MX-klubben där jag bor bara behövde betala knappt 1800:- för den dyraste i fjol!! när den jag köpte till rabattpris på rr.se var den ju bra mycket dyrare :fatta!
 
163hp skrev:
Man blir lite förundrad över priset iom att den lokala MX-klubben där jag bor bara behövde betala knappt 1800:- för den dyraste i fjol!! när den jag köpte till rabattpris på rr.se var den ju bra mycket dyrare :fatta!

Det skiljer en del mellan transpondrarna också.. MX-transpondrarna garanterar inte en mätning i de farterna som rr-transpondrarna. Så :fatta! själv ;)
Finns ännu billigare transpondrar från AMB, men de är det typ max 30km/h vid passering som gäller, som man har för löpning..
 
163hp skrev:
Man blir lite förundrad över priset iom att den lokala MX-klubben där jag bor bara behövde betala knappt 1800:- för den dyraste i fjol!! när den jag köpte till rabattpris på rr.se var den ju bra mycket dyrare :fatta!

I RR så kör vi med AMB260. Siffran är den hastigheten som transpondern garanterat klarar att ge signal i. Till cross används transpondrar som inte behöver klara så pass höga farter. Dom är billigare.
 
Måste man ha en personlig transponder eller räcker det att man har en transponder? Alltså, kan man låna en transponder av någon annan?
 
Bingo skrev:
Måste man ha en personlig transponder eller räcker det att man har en transponder? Alltså, kan man låna en transponder av någon annan?

Du kan låna av någon annan. Helst dock inte från samma klass då ;)
 
Bingo skrev:
Måste man ha en personlig transponder eller räcker det att man har en transponder? Alltså, kan man låna en transponder av någon annan?


Jag hoppas att man kan låna en av någon som kör R1000 tex för det har jag tänkt göra :rolleyes:

björn
 
oFFkeFF skrev:
Det skiljer en del mellan transpondrarna också.. MX-transpondrarna garanterar inte en mätning i de farterna som rr-transpondrarna. Så :fatta! själv ;)
Finns ännu billigare transpondrar från AMB, men de är det typ max 30km/h vid passering som gäller, som man har för löpning..


Tur att just du!! vet vad för transpondrar man hade i min! klubb!
Det tråkiga var att man just som vi i rr hade köpt exakt samma transponder alltså AMB260! Så :fatta! igen själv annars hade jag väl inte blivit förundrad.
 
163hp skrev:
Tur att just du!! vet vad för transpondrar man hade i min! klubb!
Det tråkiga var att man just som vi i rr hade köpt exakt samma transponder alltså AMB260! Så :fatta! igen själv annars hade jag väl inte blivit förundrad.

Någon sponsor till klubben som betalar för att ni ska få billigare transpondrar?
 
Axxexs skrev:
Någon sponsor till klubben som betalar för att ni ska få billigare transpondrar?
Nej inga sponsorer.vet inte hur man lyckats men jag hade givetvis köpt genom rr.se som alla andra rr-stackare..innan jag fick reda på att mx klubben hade köpt likadana som vi. Jag trodde hela tiden att man köpt de billigare varianterna avsedda för mx som tidigare påpekats i detta inlägg.men det var exakt samma som jag hade köpt.
 
163hp skrev:
Nej inga sponsorer.vet inte hur man lyckats men jag hade givetvis köpt genom rr.se som alla andra rr-stackare..innan jag fick reda på att mx klubben hade köpt likadana som vi. Jag trodde hela tiden att man köpt de billigare varianterna avsedda för mx som tidigare påpekats i detta inlägg.men det var exakt samma som jag hade köpt.


AMB kanske har råkat skickat RR-transpondrar till din klubb men debiterat för MX-transpondrar? Dom ser ju exakt likadana ut förutom färgen som är mera gul/orange och att det står AMB MX istället för TRANX 260 på dom. :)

Kollade priset för MX och den kostar 2300:- i år (ink moms & frakt). Den fungerar upp till 120km/h, så den funkar inte på dom flesta RR-banorna då.
 
Axxexs skrev:
AMB kanske har råkat skickat RR-transpondrar till din klubb men debiterat för MX-transpondrar? Dom ser ju exakt likadana ut förutom färgen som är mera gul/orange och att det står AMB MX istället för TRANX 260 på dom. :)

Kollade priset för MX och den kostar 2300:- i år (ink moms & frakt). Den fungerar upp till 120km/h, så den funkar inte på dom flesta RR-banorna då.

Du verkar ju ha rätt bra koll på detta, vet du om den laddningsbara varianten funkar på crossbanan också eller behöver man en annan dit?
 
Pelle B skrev:
Du verkar ju ha rätt bra koll på detta, vet du om den laddningsbara varianten funkar på crossbanan också eller behöver man en annan dit?

Jo den passar på crossbanan med.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top