Transpondrar kan nu beställas på rr.se

Nr:18 skrev:
Ja. man kan låna om man kör sitt första rejs, men alla serieanmälda ska ha egen transponder

Från och med 2005 måste alla A-förare och från och med 2006 även alla B-förare (undantaget de som löst ut sin licens för första året) ha egna AMB-transpondrar vid samtliga SM deltävlingar. SVEMOs RR-sektion erbjuder därför AMB-transpondrar till rabatterat pris. Läs mer om de två transpondertyperna nedan.
Ovanstående är citerat från RoadRacing.se.

Det markerat med rött så står det att man är undantagen om man löser ut sin licens första året. Det står inget om enstaka race, engångslicens el dyl.

Det med blått står SM deltävling. Har ERF-serien SM status?
 
aRWe skrev:
Ovanstående är citerat från RoadRacing.se.

Det markerat med rött så står det att man är undantagen om man löser ut sin licens första året. Det står inget om enstaka race, engångslicens el dyl.

Det med blått står SM deltävling. Har ERF-serien SM status?
ERF har inte SM-status.
 
Nordgren skrev:
All info finns på

http://www.roadracing.se/Sections/Forms/Transponder2006/

Tänk på att jag inte tar emot beställningar per mejl eller PM utan alla beställningar måste göras på hemsidans formulär.

Mvh
Henrik Nordgren

PS Att det dragit ut på tiden med beställningen för 2006 beror på att AMB först inte ville lämna någon mer rabatt, men efter mycket diskuterande så har jag fått till en uppgörelse som gör det billigare för er förare att köpa era transpondrar via roadracing.se.
Funkar dom i Stockholmsområdet? :)

Förlåt de var drygt, men jag kände att ja var lite tvungen :fyllisar
 
Bikerbitch skrev:
Den som man slipper ladda upp själv. Billigast :)
*hmmm* nu blev jag lite velig, har precis lagt in min betalning. Men fick för mig att det något dyrare var bättre....eller har jag fel för mig?
 
Åsa skrev:
*hmmm* nu blev jag lite velig, har precis lagt in min betalning. Men fick för mig att det något dyrare var bättre....eller har jag fel för mig?

Om du någonsin tänkt tävla med räjserhojar (de har ingen generator...) så är det versionen med inbyggt batteri som gäller.
 
#57 Thundrace skrev:
Det vill säga den dyrare versionen...plus att den bara är att flytta mellan hojar utan sönderrostade kontakter och annat jox...
Grazie! :tummenupp
Passar ju oss bra, då vi är två som delar på transpondern.
 
Rolle Rotax skrev:
Om du någonsin tänkt tävla med räjserhojar (de har ingen generator...) så är det versionen med inbyggt batteri som gäller.

Ah, så om man börjar köra t ex 250R så är det kört? Då förbinder jag mig till standard ett tag till då :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top