Transponder 2006...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Henrik Nordgren har kontrollerat hur det är om man körde på engångslicens förra säsongen..

Även dom som bara har haft engångslicenser uttagna från tidigare år måste ha en egen till i år. Tänk på att beställa och betala (pengarna ska finns på kontot) innan 2006-04-03

Beställning görs på www.roadracing.se

Tack Lotta för att du kollade upp detta

Last edited by a moderator:
Hur är det med att låna en transponder? Kan man t.ex. låna en transponder från en annan förare som inte kör i samma klass? Kan man ha olika transpondrar på olika tävlingar?

håkan skrev:
Peter Nordgren har kontrollerat hur det är om man körde på engångslicens förra säsongen..

Även dom som bara har haft engångslicenser uttagna från tidigare år måste ha en egen till i år. Tänk på att beställa och betala (pengarna ska finns på kontot) innan 2006-04-03

Nordgren heter Henrik i förnamn

Hyra transponder då? Kommer det att gå?
Har flyttat till Racingforumet eftersom det är fler som kör med b-licens.

Gustav O skrev:
Hyra transponder då? Kommer det att gå?
Har flyttat till Racingforumet eftersom det är fler som kör med b-licens.
Visst kan du hyra, vi tar 500:-/helg.
Vad andra klubbar tar vet jag inte.....

Vilken av transpondrarna köper ni?

Kör i Rookie 1000 så det är ju inga problem att använda en som matas av hojens batteri, men kan ju se att det finns fördelar med den uppladdningsbara också.

Lars_Jo skrev:
Vilken av transpondrarna köper ni?

Kör i Rookie 1000 så det är ju inga problem att använda en som matas av hojens batteri, men kan ju se att det finns fördelar med den uppladdningsbara också.
Gubben kör oxå R1000 och vi har valt den som du laddar separat.

Men shit! Så för att man ställde upp på B-racet i Linköping i oktober så gjorde man sig själv en jäkla björntjänst och måste köpa på sig en transponder nu alltså. :huvet
Alternativt hyra då....

Hur är det för dem som aldrig haft någon licens, får de låna gratis eller hur fungerar det för dem?

DreeTman skrev:
Men shit! Så för att man ställde upp på B-racet i Linköping i oktober så gjorde man sig själv en jäkla björntjänst och måste köpa på sig en transponder nu alltså. :huvet
Alternativt hyra då....

Hur är det för dem som aldrig haft någon licens, får de låna gratis eller hur fungerar det för dem?
Tyvärr är det så :mad:
Tänk på att hyra blir dyrt i längden, om alla tar 500:- som vi gör så har det betalat sej på 6 rejs att köpa egen.
Första säsongen får man låna utan kostnad.

håkan skrev:
Henrik Nordgren har kontrollerat hur det är om man körde på engångslicens förra säsongen..

Ett förtydligande: Juniorerna behöver inte ha egen transponder

Nu kanske jag är ute och cyklar, men vad är det för ockerpriser på domdär egentligen? Det måste ju finnas nåt billigare än 2700 spänn. Kan man inte bygga en egen? :näsblod

3150 eller 2900

Betalar Supermotoförare 55% även här? :hihi

Y

anja skrev:
Nu kanske jag är ute och cyklar, men vad är det för ockerpriser på domdär egentligen? Det måste ju finnas nåt billigare än 2700 spänn. Kan man inte bygga en egen? :näsblod

Yellow skrev:
3150 eller 2900

Betalar Supermotoförare 55% även här? :hihi

Y

supermoto förare slipper tydligen, trots att det stått i motorcross reglementet att de tillomed förra året skulle ha egna...

håkan skrev:
supermoto förare slipper tydligen, trots att det stått i motorcross reglementet att de tillomed förra året skulle ha egna...
Det var ett evigt svassande för Supermotoförarna? :va

Jörgen #31 skrev:
Svassande?

/Jörgen

SVEMO sätter regel på max 1000kr i anmälningsavgift...
Inget krav på transponder...

fast det ska bli rätt skönt att slippa momentet "montera transponder" innan race...

OCH jag välkomnar dom till SM tävlingarna ;) det kommer att bli skitkul!!!

Jörgen #31 skrev:
Svassande?

/Jörgen
Svassande = kråmande, göra sig till för.
Håkan beskrev anledningarna nedan.

Jag är positiv till idén att ha dem med men tycker det blivit lite tokigt.
Rena SM helger och rena B-race om nu Motard ska vara med. Sedan samma regler för alla deltagare oavsett klass, junisarna undantagna. Att det är billigare anmälningsavgifter i crossen är ett för mig icke hållbart argument. Det är vad jag tycker.

håkan skrev:
SVEMO sätter regel på max 1000kr i anmälningsavgift...
Inget krav på transponder...

fast det ska bli rätt skönt att slippa momentet "montera transponder" innan race...

OCH jag välkomnar dom till SM tävlingarna ;) det kommer att bli skitkul!!!

Ja det är mycket välkomna, tror det kommer bli en jättebra produkt när SuMo och RR kör sina mästerskap ihop.
Vad det gäller startavgifterna, så är det ju som att jämföra äpplen med päron. Men en sak här jävligt säker, höjer de startavgifterna så får vi ha förarstrejk.

/Jörgen

Jörgen #31 skrev:
Ja det är mycket välkomna, tror det kommer bli en jättebra produkt när SuMo och RR kör sina mästerskap ihop.
Vad det gäller startavgifterna, så är det ju som att jämföra äpplen med päron. Men en sak här jävligt säker, höjer de startavgifterna så får vi ha förarstrejk.

/Jörgen
Varför är det att jämföra äpplen med päron? Personligen finner jag inte några argument, som presenterats för mig, för varför Supermotoförarna ska betala mindre i startavgift och inte behöver betala för transponder. Gör du? Jag vill hemskt gärna höra i så fall. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman