Transponder 2006...

Jörgen #31 skrev:
Men en sak här jävligt säker, höjer de startavgifterna så får vi ha förarstrejk.

Med tanke på att ingen protesterar på de hutlösa transponderpriserna, så lär det ju inte bli nån förarstrejk heller.

/fröken omedgörlig.

anja skrev:
Med tanke på att ingen protesterar på de hutlösa transponderpriserna, så lär det ju inte bli nån förarstrejk heller.

/fröken omedgörlig.
Visst är det måhända dyrt med transpondrarna men Nordgren har ändå förhandlat till sig ett väldigt bra pris på dem. Det är ju ett företag som sitter i andra ändåan och vill ha betalt för sin produkt.

Jörgen #31 skrev:
Ja det är mycket välkomna, tror det kommer bli en jättebra produkt när SuMo och RR kör sina mästerskap ihop.
Vad det gäller startavgifterna, så är det ju som att jämföra äpplen med päron. Men en sak här jävligt säker, höjer de startavgifterna så får vi ha förarstrejk.

/Jörgen

krasst sett, man vet inte hur mkt jobb det blir ännu med supermoto

Varför ska en viss klass A förare betala mindre än en annan klass med A förare? som dessutom kör på i stort sett samma bana?

Förarstrejk? det tror jag knappast, det kommer alltid vara de som kommer köra ändå. varför ska jag som B-förare behöva betala 1200-1800kr för samma sorts tävling som en A-förare behöver betala max 1000kr för?

Det är samma mängd med folk som behövs till Supermoto som RR... skillnaden är att man får sopa upp mer efter Supermoto för de kommer dra ut grus på banan och det tror jag inte efterföljande RR förare vill ha kvar.

Det kommer bli upprörda känslor över "vi och dom" och varför en viss klass på en tävling blir särbehandlade bara för att de har 1 cylinder.

Supermoto förarna får väl lära sig som alla andra, det kostar att hålla på med den här sporten, har man inte råd, kör cross istället

EDIT: När jag tänker på funkisar och sopa osånt, då menar jag hos LMS, hur det blir på andra banor har jag ingen aning om

Last edited:
McB skrev:
Då är priserna, även med internationella mått mätt, väldigt bra.

jupp, dom är helt OK, jag tittade lite på priser runtomkring på nätet, billigare hittar man knappast.

Snart uppstår ju automatiskt en begagnatmarknad för dessa också...

anja skrev:

/fröken omedgörlig.

Transpondern kan man sälja när man lägger av..
Och priset Henrik fixat är riktigt bra.

/Jörgen

Last edited:
Jörgen #31 skrev:
Transpondern kan man sälja när man lägger av..
Och priset Henrik fixat är riktigt bra.

/Jörgen

Eller så ger man upp, eftersom rr ändå inte är mycket annat än kapitalförstöring. :rolleyes:

Edit: Snälla någon, ge mig lite motivation.

Är det fortfarande ingen som vet om man kan köra med samma transponder som någon i en annan klass?

Eller så får man fjäska med nått ERF team för det måste ju gå :va

Magnus skrev:
Är det fortfarande ingen som vet om man kan köra med samma transponder som någon i en annan klass?

Självklart får du dela med någon i en annan klass, vari skulle bekymret ligga?

Se bara till att ni anmäler rätt nummer osånt.

//håkan

Magnus skrev:

Rent tekniskt finns det inga hinder för att två tävlande ur olika klasser använder samma transponder. Problemet ligger väl på arrangörsnivå, och om de är villiga att sitta och administrera alla transponderbyten i systemet före varje rejs.

McB skrev:
Rent tekniskt finns det inga hinder för att två tävlande ur olika klasser använder samma transponder. Problemet ligger väl på arrangörsnivå, och om de är villiga att sitta och administrera alla transponderbyten i systemet före varje rejs.

Det behövs liksom inte, har en förare anmält transpondernummer så finns det redan med, alltså inget arrangören behöver tänka på.

om 2 olika förare i olika klasser använder samma transponder uppstår inget problem.

//håkan

EDIT: Eller.. .samma förare i två olika klasser kan ha samma transponder..

Last edited:
håkan skrev:
Det behövs liksom inte, har en förare anmält transpondernummer så finns det redan med, alltså inget arrangören behöver tänka på.

om 2 olika förare i olika klasser använder samma transponder uppstår inget problem.

//håkan

Ok. Ännu bättre då. :tummenupp

Så pass, Supermoto duckar för den kosten.

Å andra sidan, hade RR varit enkelt å billigt hade alla kört....

håkan skrev:
SVEMO sätter regel på max 1000kr i anmälningsavgift...
Inget krav på transponder...

fast det ska bli rätt skönt att slippa momentet "montera transponder" innan race...

OCH jag välkomnar dom till SM tävlingarna ;) det kommer att bli skitkul!!!

Yellow skrev:
Så pass, Supermoto duckar för den kosten.

Å andra sidan, hade RR varit enkelt å billigt hade alla kört....

Vänta till nästa år, om enstånkorna ska åka med oss kommer det att bli samma regler för alla. Jag tror inte aragörerna kommer att godkänna att några har och andra inte.

björn

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...