Trans-x

Sök inte på google bara... Det gav mest svar om en avvikande sexuell läggning:D

Inte ett enda vettigt svar på google om man söker på svenska så den kanske måste köpas utrikes? Eftersom Svemo bestämt detta måste det ju gå att få svar från dem var man köper transpondern. Inom roadracingen arrangerades ett "gruppköp" via roadracing.se när det blev klart att a-förare skulle ha transponder, detta gav något lägre kostnad för de som köpte.

Edit: Marcus hann före med vettig info...

erik skrev:
2650890Edit: Marcus hann före med vettig info...
Yes, ingen slår mig på fingrarna när det gäller att söka och hitta grejer.. ;)

Kanske någon i Supermoto skulle organisera ett gruppköp för att hålla nere priserna, jag behöver ingen så titta inte på mig.

marcus56 skrev:
2650901 Yes, ingen slår mig på fingrarna när det gäller att söka och hitta grejer.. ;)

Kanske någon i Supermoto skulle organisera ett gruppköp för att hålla nere priserna, jag behöver ingen så titta inte på mig.
Bara för att inte du ska ha en ,så är det inte svar nog för att starta ett grupp köp!
Jag röstar på att du ska hålla i det !!!

liljekvist skrev:
2651344 Bara för att inte du ska ha en ,så är det inte svar nog för att starta ett grupp köp!
Jag rösta oxå på att Kungen av Internet håller i det!
You are the man Marcus!

Stoffy skrev:
2651469 Jag rösta oxå på att Kungen av Internet håller i det!
You are the man Marcus!

Ja kom igen, du får en banan av mig på första träningen :tummenupp

liljekvist skrev:
2651344 Bara för att inte du ska ha en ,så är det inte svar nog för att starta ett grupp köp!

Har du det tråkigt i Phenix eller? Trar att du hellre hade varit här hos oss o lekt med dom andra tjurarna. I en jävla massa regn. såg ATT DU INTE SKALL MED TILLL UNGERN. Va fan menar du med det...Ha. Vem ska då alla fartkameror fota.Det såg nte ut som du har det så där väldigt tråkigt där du är.

Ha det!!

Perre

Ps: Love undrar när han kan träna med Emmas pappa..:D :D :D

liljekvist skrev:
Finns det ingen som bor i USA som kan kolla upp de och kanske skicka grejjer tro?..

Fastway skrev:
2651566 Har du det tråkigt i Phenix eller? Trar att du hellre hade varit här hos oss o lekt med dom andra tjurarna. I en jävla massa regn. såg ATT DU INTE SKALL MED TILLL UNGERN. Va fan menar du med det...Ha. Vem ska då alla fartkameror fota.Det såg nte ut som du har det så där väldigt tråkigt där du är.

Ha det!!

Perre

Ps: Love undrar när han kan träna med Emmas pappa..:D :D :D
Tjena snygging ;)

Jo jag ska försöka komma hem tidigare så jag kan åka med.Det var ju inte några dagar det fela utan en hel evighet.

Men du ska allt få träna med Emmas "pappa" ;) och nu snackar vin inte hoj :rolleyes:

mr_rockster skrev:
2654955 Finns det ingen som bor i USA som kan kolla upp de och kanske skicka grejjer tro?..
Fixa någon som kan kika upp priset och beställa det, så kan jag packa om skiten och skicka hem det till vår härliga regn pöl haha

Last edited:
liljekvist skrev:
2655391
Fixa någon som kan kika upp priset och beställa det, så kan jag packa om skiten och skicka hem det till vår härliga regn pöl haha
MARCUS!!!!
Det är nu vi behöver din hjälp:7peta

Hjälp :bow

Rancid-Racing skrev:
2650819 Nån som vet var man beställer/köper en trans-x?
Den el.dom som beslutat att använda denna transponder borde väl få fixa fram dom. Och varför byter man system ???? Kostar EUR 295,00 från Italien.

Eftersom det inte varit några krav på egen transponder förut kan man väl inte kalla det för att man byter system utan snarare att man väljer det systemet som fungerar. I Sommen i år tex var det strul med transpondrar och om jag minns rätt så fick de som hade egna mx-transpondrar inte använda dem? Jag kan komma ihåg fel också, jag minns mest att det var strul. Om man nu överhuvudtaget ska ha krav på egen transponder tycker jag det var rätt att välja TranX260.

Edit: Det ser iofs ut som de har orange mx-transponder i VM, båda fungerar väl i samma system? Så kanske kunde de ha nöjt sig med att alla har en AMB-transponder.

Last edited:
doordie skrev:
2651138 Måste man ha transponder i Rookieklassen också?

Svarar på mitt eget inlägg:

Behövs inte i rookie-klassen (Klass B) för tillfället efter kontakt(P.L) med Svemo.:va

Så vänta "rookies" med köp av transponder tills annat anges av Svemo.:tummenupp
Det räcker ju med den dyra licensen för 2600kr....:gnissla
Däremot är det bra "politiskt" att lösa ordinarie licens istället för engångslicensen,så det finns statistik på hur många vi är som kör supermoto och inte minst för ev. uppklassning till A året efter!:yoparty

Någon som kan hjälpa mig lite här...

Har hittat AMB Trans-X 160 & 260 transponder i USA, men vilket jävel är det man ska ha..... så säg nu vad jag ska let upp och pruta på!:)

Bar aköp över disk här borta får de en Trans-X260 med laddare, hållare zigg laddare för ca 2500:- dock har jag inte kollat runt mycket, säkert billigare på nätet. Även om vi köper fler så får vi nog ner priset också. Men vad kostar de hemma?

Jo, hur många är vi som ska ha? Så jag vet hur många jag ska fråga efter.

En väska med Trans-X 160 är det 30 Transpondrar i... SÅ det vor snällt om ni som skriver upp er verkligen köper om det blir av!

Kanske Roadracing nissarna är intresserade???

Last edited:
Snyggt jobbat!

Ja vi borde väl börja med en lista iallafall, priser kan jag tyvärr inte säga nåt om för jag vet inte.

Intresselista

1. Jocke W
2. Thomas Gillisson
3. Ola Andersson
4. Stefan Ljungberg
5. Johan Lennartsson
6. Jocke Danielsson
7. Kristoffer Legebro
8. Kaj Karlsson
9. Fredrik Eriksson
10. Pär Hammarstrand
11. Christian Nilsson
12.
13.
14.
15.

Last edited:
liljekvist skrev:
2667938 Någon som kan hjälpa mig lite här...

Har hittat AMB Trans-X 160 & 260 transponder i USA, men vilket jävel är det man ska ha..... så säg nu vad jag ska let upp och pruta på!:)

Bar aköp över disk här borta får de en Trans-X260 med laddare, hållare zigg laddare för ca 2500:- dock har jag inte kollat runt mycket, säkert billigare på nätet. Även om vi köper fler så får vi nog ner priset också. Men vad kostar de hemma?

Jo, hur många är vi som ska ha? Så jag vet hur många jag ska fråga efter.

En väska med Trans-X 160 är det 30 Transpondrar i... SÅ det vor snällt om ni som skriver upp er verkligen köper om det blir av!

Kanske Roadracing nissarna är intresserade???
Under roadracing på Svemos sida står det TranX 260. Priset där är 3150 inkl laddare.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon