Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jajjemen! Munstycket når inte ner till den "riktiga" ventilen.Har du ens provat en vanlig pump? ^^
Om jag förståt det hela rätt är det för att man ska kunna hålla högre tryck i slangen. Man ska pumpa stenhårt och får pumpa däcken ganska ofta för att hålla det höga trycket.
Superlätt att trampa.![]()
Jajjemen! Munstycket når inte ner till den "riktiga" ventilen.
Jaja, jag får väl leta efter en passande adapter då, men jag förstår ändå inte vad den typen av räserventil ska vara bra för?
Det gick iofs räsersnabbt att tömma ur den luft som fanns kvar i slangen...
Jag hade varit ute på en träningsrunda, hängt upp cykeln på krokarna i taket, duschat och sjunkit ner framför datorn när det small satan plötsligt. Slangen sprängde sig själv, utan att däcken nuddade något annat än fälgenMan kan även kalla en "prestaventiladapter" för "pnutter" och bli förstådd för det mesta.
Angående däckstryck och cyklar: Jag jobbar alldeles bredvid en mack. Ett säkert vårtecken är när det säger "pang!" utanför fönstret ett par gånger om dagen.![]()
Jag hade varit ute på en träningsrunda, hängt upp cykeln på krokarna i taket, duschat och sjunkit ner framför datorn när det small satan plötsligt. Slangen sprängde sig själv, utan att däcken nuddade något annat än fälgenFörbannad tur att det hände just då och inte en halvtimme innan när jag låg i 40 knyck ute på vägen
![]()
Nja, jag råkade slita sönder däcksidan på ett slicks jag hade på min förra MTB för en massa år sen, det slutade halvillaHar aldrig vurpat eller ens hört talas om någon som vurpat pga punktering på trampcykeln. Så de behöver du inte oroa dig för.Däremot kan det smälla rejält ibland, högt tryck som sagt.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |