Traila hoj till Spanien?

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Nån som har erfarenhet av att ta med hojen ner till Spanien?

Inte köra då, för det hade jag nog inte pallat. Typ ta hojen på kärra ner till spanien vara där en vecka och köra runt och sen köra hem igen... Vad tar det ner? 3 dagar med bil?

Är i Spanien (utanför Barcelona) just nu hos en kompis till tjejen och det finns så mycket härliga vägar härnere... ska nog hit nästa år igen men saknar min lilla Ducce så funderar på hur jag ska få med den :-)

Eller ska man hyra transport på lastbil och sen ta flyget och åka och hämta hojen?

//T

Det finns ju fordonståg också, jag googlade lite och det verkade ganska krångligt, inget som helst gemensamt system.

Vi brukar åka ner varje vinter med racehojarna. Då kör vi ner en skåpbil på 2 dagar till Barcelona.
Är det en ensam hoj så blir det billigare att köra ner hojen med lastbilstransport och flyga ner. Lastbilstransport för en hoj kostar runt 5000 kr tur och retur om jag inte minns fel.

Har kört med jobbet (Volvo) ner till Barcelona-trakterna några gånger. Tar man först båten Göteborg-Kiel kör man resten på 2 dagar utan problem. Då utan släp iofs, men med en del stopp för mat och kaffe.

Jag kör ner hojar från Sverige till Spanien du hittar info på min hemsida sportgaraget.se eller fb facebook.com/sportgaraget.eventos
MVH Pekka och Sandra

Har ett antal kanmrater som kört ner hojar både i skåpbil och med släp och det tar sin tid med släp, skåpbil eller liknande har sina fördelar, men det tar tid. Dessutom så blir det jku en viss säkerhetsfråga om man inte har ett täckt släp/skåpbil när man stannar för natten.

Jag skulle kolla lastbilstransport kostnad och ta flyget, enda nackdelen är att man då inte har både bil och hoj som alternativa färdmedel. Har man bil + släp så måste man ju fundera över parkeringsmöjligheter för sagda släp när man är på plats också.

Enklast är nog att köpa ett par nya däck, serva upp hojen och dra på sig "sisu" hatten och köra ner, ev med hjälp av Autozug för att ta sig till alperna och sen köra via Rivieran till Spanien.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!