Tragiskt...

Efterlyst

Såg ni inte på Efterlyst nyss då där en 7årig pojke hade blivit påkörd och blivit förlamad i så gott som hela kroppen. Personen som körde på pojken smet och polisen hittade senare bilen och kontaktade ägaren som påstog att han hade sålt den till några utanför okq8 för 4000 utan papper dagen innan :kocko

korvgubbe skrev:
Tar nAKcSkåtsfuckona aldrig slut?
Nej det gör vi inte.
Jag yrkar också på nackskott. Förutsatt att det kan bevisas att han är skyldig till hennes död.
Jag ser det inte som en olycka om en påtänt/full människa sätter sig i en bil och mejar ner någon. Det är mord, rätt och slätt. Öga för öga!

Vilket jävla klot! såna där borde det vara skott pengar på! :kulspruta :crash

Man borde nästan starta en insamling till barnet som blev utan mor, och fick sin far svårt skadad. T.ex. i sporthojs namn.
Många "r.i.p" trådar har säkert inneburit att barn mist sin mor eller far, men att dessutom bli "rövknullad av juridiken" efter en så tragisk händelse är ju bara fördjävligt...

flexbert skrev:
Såg ni inte på Efterlyst nyss då där en 7årig pojke hade blivit påkörd och blivit förlamad i så gott som hela kroppen. Personen som körde på pojken smet och polisen hittade senare bilen och kontaktade ägaren som påstog att han hade sålt den till några utanför okq8 för 4000 utan papper dagen innan :kocko
Jag fattar inte hur man kan leva med det. Först totalförlama ett barn och sedan ljuga om det. Samvetet måste jaga honom förr eller senare.
korvgubbe skrev:
"inledande förhör" brukar kunna innehålla lite vad som helst... Det är trots allt i rätten som bevisningen ska värderas och om hon plötsligt säger att han inte kört bilen måste en domstol bevisa att han visst gjort det.
Det är just det som är ett av de stora problemen med vårt s.k. "rättssamhälle". Vad man säger i de inledande polisförhören ska, om inte vara avgörande, ha en mycket stor betydelse för utgången i en rättegång.

Asså fy fan för svensk lag !!!! :kocko

fattar inte hur sverige kan vara så lamt!
om en annan skulle gjort samma skulle det bli ett himla ståhej!
men om man har ett långt straffregister så får man en mildare dom.
tycker man borde få strängare dom ju längre register man har!
och detta var INTE kort precis.
sen att man får indraget kort/böter av överstigen hastighet/wheelie/stoppie är ju skrattretande!

/KESO

lagen borde ändras!

bode istället vara "överlagd mord" (så det heter va?) eftersom killen redan började planera mordet när han började dricka/knarka och sedan steg in i bilen...

har inte mycket till övers för folk som kör rattfulla/påverkade på annat sätt... de hör inte hemma på gatan..

nackskott.. nej! då kommer personen i fråga för lindrigt undan.. straffet borde skärpas så det känns nu och i personens framtid..

blir fan ledsen varje gång man läser om sådant.. :(

Troligen en alldeles korrekt enligt bok-dom som de flesta andra domar som sker i detta land. Blir stoltare och stoltare över landet för varje friande dom som levereras trots påtryckningar från Xpress och Aftonblads-internetpollar och annat flum. Well done. :tummenupp

Jag såg det där och det stinker verkligen, våra lagar skyddar brottslingar.

Men hur är det egentligen är det bättre att 10 skyldiga går fria än att 10 oskyldiga är inspärrade.

Hoppas att preskriptionstiden är oändlig i såna här fall.

Förr eller senare kommer rättvisan ifatt

2ono skrev:
Men hur är det egentligen är det bättre att 10 skyldiga går fria än att 10 oskyldiga är inspärrade.

Ja, definitvt!
....En oskyldig i buren innebär ju att den skyldig går fri. Då har man ju den skyldig på fri fot, en oskyldig som får livet krossat och dessutom den effekten att man slutar jaga gärningsmannen eftersom man då tror att man har denne i buren....

Att inte fälla en gärningsman gör ju att man fortsätter leta bevis och har alltså chansen att rätta till misstaget..

Jävla Våldtäktsman!!!! :kulspruta :finger

1994-10-10: Våldtäkt, 7 fall av misshandel, 2 olovliga körningar, rattfylleri, smitning. Dom: 1 år och 6 månaders fängelse.

:huvet :huvet :huvet

Last edited:
Det är intressant att se hur många som var på plats vid olyckstillfället alternativt hade en direklänkad övervakningskamera från bilen eftersom alla VET att det var han som körde bilen.

Kan det vara så att han/hans knarkarpolare har snott den och delat på bilen tills polisen skulle ta fast dom och att det var pundar-Bosse som körde just då? Det är fortfarande så även om mediadrevet går att det måste ställas utom allt rimligt tvivel att det var han som körde bilen.

Jag vet att det inte går att jämföra brotten men merparten av alla här inne ska nog vara glada för att man inte automatiskt blir dömd för ett brott där ens fordon har varit inblandat utan att man kunnat bevisa att DU har kört det.

Det går inte att prata om Tony 44 utan att prata om rättssamhället i stort. Det är helt oacceptabelt att en person tillåts till extrema upprepningar av ett brott utan att han frihetsberövas, i detta fall i kombination med vård av hans missbruk. Sker det återigen bör strafflängden enligt min mening förlängas. Det är också en möjlighet att skärpa straffen för medhjälp/deltagande av ett brott som i detta fall skulle ha lett till en dom eftersom han erkänt att han suttit med i bilen.

Jag är också av uppfattningen att varje brottstillfälle ska åtalas för sig, dvs att man inte ska få "rabatt" för flera fyllestyrningar. 3 strikes - you´re out som dom tillämpar i Californien är väl kanske lite väl hårt men någonting åt det hållet skulle man enligt mig kunna tänka på.

Klippt från Expressen: 2005-06-14: 12 olovliga körningar, hot mot tjänsteman, olaga hot. Dom: 14 dagars fängelse, skyddstillsyn.

14 dagars fängelse????? Blir man dömd på dessa åtalspunkter måste det finnas utrymme till ett riktigt långt fängelsestraff och hade åklagaren/domaren gjort sitt jobb hade kvinnan varit i livet idag.

Känns pinsamt att bo i de här landet.. Flyttar så småningom. Finns inga ljusa framtidsutsikter här, alls.

:huvet

Back