Det är intressant att se hur många som var på plats vid olyckstillfället alternativt hade en direklänkad övervakningskamera från bilen eftersom alla VET att det var han som körde bilen.
Kan det vara så att han/hans knarkarpolare har snott den och delat på bilen tills polisen skulle ta fast dom och att det var pundar-Bosse som körde just då? Det är fortfarande så även om mediadrevet går att det måste ställas utom allt rimligt tvivel att det var han som körde bilen.
Jag vet att det inte går att jämföra brotten men merparten av alla här inne ska nog vara glada för att man inte automatiskt blir dömd för ett brott där ens fordon har varit inblandat utan att man kunnat bevisa att DU har kört det.
Det går inte att prata om Tony 44 utan att prata om rättssamhället i stort. Det är helt oacceptabelt att en person tillåts till extrema upprepningar av ett brott utan att han frihetsberövas, i detta fall i kombination med vård av hans missbruk. Sker det återigen bör strafflängden enligt min mening förlängas. Det är också en möjlighet att skärpa straffen för medhjälp/deltagande av ett brott som i detta fall skulle ha lett till en dom eftersom han erkänt att han suttit med i bilen.
Jag är också av uppfattningen att varje brottstillfälle ska åtalas för sig, dvs att man inte ska få "rabatt" för flera fyllestyrningar. 3 strikes - you´re out som dom tillämpar i Californien är väl kanske lite väl hårt men någonting åt det hållet skulle man enligt mig kunna tänka på.
Klippt från Expressen: 2005-06-14: 12 olovliga körningar, hot mot tjänsteman, olaga hot. Dom: 14 dagars fängelse, skyddstillsyn.
14 dagars fängelse????? Blir man dömd på dessa åtalspunkter måste det finnas utrymme till ett riktigt långt fängelsestraff och hade åklagaren/domaren gjort sitt jobb hade kvinnan varit i livet idag.