Trafikskolor

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM
Vilka trafikskolor rekommenderas/rekommenderas inte i norra delen av Stockholm.
Någon som har erfarenhet av Lötsjö trafikskola i Jakobsberg?

Jag kör på grönlunds i solna... Min personliga uppfattning är att de är bra. Skönt med egen manöverbana vid skolan osv

Grönlunds provade jag en gång. Uppfattade läraren som väldigt ointresserad utav vad jag pysslade med.
Valde Jarla istället! Kanonbra! Trevliga, skämtsamma och schysta lärare och körbanan rakt över vägen.

Prova några olika innan du bestämmer dig o Lycka till!

Bikerbitch skrev:
Grönlunds provade jag en gång. Uppfattade läraren som väldigt ointresserad utav vad jag pysslade med.
Valde Jarla istället! Kanonbra! Trevliga, skämtsamma och schysta lärare och körbanan rakt över vägen.

Prova några olika innan du bestämmer dig o Lycka till!

Håller med.. Jarla är grymt bra... Om man dessutom ser till att få Ola som ledare så är det perfekt.. :tummenupp

Tog själv kort i fjol hos lötsjö trafikskola dock ej
teori men körde mycke med dom.
Måste säga att jag är mycket nöjd helt klart kompetenta
lärare :tummenupp

Mr J skrev:
Jag kör på grönlunds i solna... Min personliga uppfattning är att de är bra. Skönt med egen manöverbana vid skolan osv

Jag testade Grönlunds ett tag, men jag tyckte inte att de var särskilt bra. Lite massproduktion över det hela. Anitas Trafikskola i Västertorp var otroligt mycket bättre.

Jag tog kortet på Lötsjö i jakan förra året, bor ganska nära. Var väl inga större problem tyckte jag. Vissa lärare gav lite mer tips än andra som det var mer "låt gå"-stil på. Eftersom man övar på flygfältet där man sedan kör upp så känner man sig rätt hemma när det är dags för dagen D. McDånallds och Max ligger ju utanför fältet också så vad mer kan du begära? :crash

Finns ett billigare sätt också… köra helt ”privat”, alltså utan lärare…

Men det vet jag ingen som provat! ;) :notme

Hur ofta blir man stoppad om man inte kör som fan? Jag bor mitt i Göteborg har haft kortet länge, och har aldrig blivit stoppad med varken bil eller MC (om jag inte kört som fan... :crash )

EBS skrev:
Håller med.. Jarla är grymt bra... Om man dessutom ser till att få Ola som ledare så är det perfekt.. :tummenupp

De andra är helt ok oxå (!) eller smööörar du bara för att du vet att Ola oxå surfar här?? :D :D

/FrökenW

Last edited:
Jag rekomenderar TÖRNROS TRAFIKSKOLOR starkt, Tomas e mycket bra :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Tele 08-7583718 eller 070-3225360

//Simon

BadToy skrev:
Jag rekomenderar TÖRNROS TRAFIKSKOLOR starkt, Tomas e mycket bra :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Tele 08-7583718 eller 070-3225360

//Simon

kan faktiskt inte mer än hålla med!!!
Tomas e sträng men nog faan ser han till att du fixar lappen! :fakta

E det nån som kommer ihåg den där bilden när det var en mc-kille som knallar omkring i underställ och hjälm?

DET är Tomas :rolleyes:
Okey jag har aldrig påstott att han e som alla andra...men duktig tycker jag han e. :squid

Tog en lektion på Thule när det begav sig. Körde med Tony och han var extremt dryg och kaxig hela lektionen så jag återvände aldrig. Det var min första och sista lektion på hoj.

Anitas T.skola tänkte jag ta. Tills dess att han nämnde att jag var tvungen att ha min egen hoj o så fick jag 100:- rabatt
Hojen är en gammal bettan, men bensinkostnader samt att man slirar mkt på kopplingen. Det hade nog blivit dyrt.

Så det fick bli Jarla. Och som EBS sa. Ola är :tummenupp
Köra privat med egen hoj rekomnderas varmt!

Bikerbitch skrev:
Anitas T.skola tänkte jag ta. Tills dess att han nämnde att jag var tvungen att ha min egen hoj o så fick jag 100:- rabatt
Hojen är en gammal bettan, men bensinkostnader samt att man slirar mkt på kopplingen. Det hade nog blivit dyrt.
Jag antar att det var för att du kör upp för mellanklass och att dom inte har några strypta hojar?

Du verkar ju ha hittat en annan bra skola i alla fall, men till alla andra kan jag också tipsa om Anitas i Västertorp, värt varenda spänn. När jag körde upp i slutet av juli så hade ca 40 elever från skolan kört upp under säsongen och ingen hade kuggat. Ganska bra "track-record" :).

Det finns förresten en bra text att läsa på Anitas Trafikskolas webbsajt för MC-kortsaspiranter: MC

Last edited:
SVÅR FRÅGA! Hur många har varit på olika trafikskolor och jämfört? Tycker de flesta är lite väl "partiska", även jag... :D

Framtidens Trafikskola i Rocksta/Vällinby, där gick jag. En tunnelbanestation från skolan var väl det som avgjorde att det blev just den trafikskolan. Så här i efterhand kan jag säga att det iaf inte var ett dåligt val!

Har tagit alla mina tre körkort via dem och de har alltid varit schyssta!
*Varje år ordnas julfika (snarare julbord) dit man bjuds om man tagit körkort hos dem eller håller på att ta körkort (både bil och MC). Det ordnas även avrostning för MC-åkarna varje år där fika och mackor ingår!
*Gör man som jag och tar lätt MC-kort via dem får man gratis teori för bilkörkort (enda skolan i sthlm som ger detta erbjudande)
*Framtidens Trafikskola har en helt egen körgård där man tränar garagevändningar och körning i serpentinbana med undanmanöver.
*Personalen på F.T-skola är mkt bra och snälla! Hjälper en gjärna med saker om man ber snällt.
*Utbildningen är i "toppklass" enl. min mening.

Enda nackdelen är väl att hojarna inte är de roligaste man kört, men hur många körskolehojar är det?

Bodoe skrev:
SVÅR FRÅGA! Hur många har varit på olika trafikskolor och jämfört? Tycker de flesta är lite väl "partiska", även jag... :D
Helt sant :). De flesta provar nog bara en skola och är de nöjda så stannar de kvar :).

Enda nackdelen är väl att hojarna inte är de roligaste man kört, men hur många körskolehojar är det?
Jag tycker att körskolehojarna (GSX750) var helt ok. Betydligt mer effekt i dom än i många "vanliga" hojar som folk köper som förstahoj och ett vänligt chassi. Perfekta att lära sig på. Hade nog varit jobbigare om skolan haft supersporthojar :).

watson skrev:
De andra är helt ok oxå (!) eller smööörar du bara för att du vet att Ola oxå surfar här?? :D :D

/FrökenW

Vad ska jag smöööra för.. Jag har ju kortet... :D :rolleyes: :p

Bodoe skrev:

Jag har i a f provat två och kommit fram till Anitas är överlägsen Grönlunds...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti