Trafiksäkerhet och bankörning
Jag har suttit och retat mig på att försäkringsbolagen kan avgöra vem som kan och får köra på bana när det gäller den obligatoriska trafikförsäkringen.
Jag har tittat, lyssnat och försökt hänga med när förståsigpåarna pratar om farliga motorcyklar bla bla.
Samtidigt som försäkringsbolagen icke tillåter att man övar sig att hantera hojen på ett område som är gjort för det, Nej det finns avåkningszoner och trafiken går åt samma håll samt inga korsningar med halvblinda Agda eller förvirrade Sune som kan dyka upp, kraschar vi för ofta på bankörningar? eller vill dem att vi gör det av okunskap i trafiken så vi hamnar på löpsedeln.
Jag har mailat till Vägverket och tycker att dem kan hjälpa till att pressa på försäkringsbolagen att tillåta privata initiativ till fortbildning på mc och det kanske skulle vara obligatoriskt att fortbilda sig för att få köra, jag kände mig mycket säkrare bakom styret efter en dag på bana och det tror jag fler har känt, vi får se om det blir något svar.
Jag har suttit och retat mig på att försäkringsbolagen kan avgöra vem som kan och får köra på bana när det gäller den obligatoriska trafikförsäkringen.
Jag har tittat, lyssnat och försökt hänga med när förståsigpåarna pratar om farliga motorcyklar bla bla.
Samtidigt som försäkringsbolagen icke tillåter att man övar sig att hantera hojen på ett område som är gjort för det, Nej det finns avåkningszoner och trafiken går åt samma håll samt inga korsningar med halvblinda Agda eller förvirrade Sune som kan dyka upp, kraschar vi för ofta på bankörningar? eller vill dem att vi gör det av okunskap i trafiken så vi hamnar på löpsedeln.
Jag har mailat till Vägverket och tycker att dem kan hjälpa till att pressa på försäkringsbolagen att tillåta privata initiativ till fortbildning på mc och det kanske skulle vara obligatoriskt att fortbilda sig för att få köra, jag kände mig mycket säkrare bakom styret efter en dag på bana och det tror jag fler har känt, vi får se om det blir något svar.
Last edited: