Trafikpolisen olaglig!

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Stod och väntade vid rödljuset vid konserthuset (Malmö). Helt plodsligt när korsande trafik fått gul/rött ljus kom det en Funduro fräsandes i ca 80 knyck och efter den en Polisbil. När jag svängt upp på amiralsgatan hamnade jag bakom ekipaget, Funduroklillen visade sig ha Polisjacka. Iväg från nästa rödljus så mycket skiten orkade och stopp vid nästa rödljus igen. Nästa start var lite försiktigare (hade kanske sett mig bakom polisbilen), men helt plodsligt drog han en heldragen linje över till högersvängfilen (vid nobeltorget). Va fan håller de på med De ska väl i alla fall föregå med gott exempel!

Till på köpet fick jag en annan snuthäck framförmig hela vägen ut till rosengård. Och på typiskt snutmanér höll de först 45kmh tills jag började köra om (tvåfiligt) och ökade sedan till 50kmh. Blir så irriterad , var sugen på att ladda fullt och visa , men insåg att den impulsiva idéen troligtvis skulle skapa trubbel.

Nä, skärp er Poliser, ska ni sätta dit oss så föregå åtminstone med gott exempel!

Nä, skärp er Poliser, ska ni sätta dit oss så föregå åtminståne med gott exempel!

Dom gör detta för att dom kan o ingen kan göra ett skit åt det!. När det kommer till att dom håller en bit under hastighetbegr så är detta bara för att visa att dom har makten o du skall med glädje rätta dig efter det!. Det är klart att alla inte är totala :kocko Men man kan ju börja undra! .

Kan berätta en helt otrolig historia om Lagen o dess väktare!

Jag och mina polare hade varit o festat. Vi var på krogen o hade skit roligt. Träffade min brors ex Fru som sedan följde med oss alla på efterfest. Vi gick från krogen till min Lgh som ligger typ 50 meter från krogen, o när vi kommer in genom porten så är det ett par tomtar som lyckats bryta sig in o sitter i trappen o käkar kebab. Detta störde mig en aning o det blev inte bättre av att dom sitter o kastar skiten på väggarna!. Jag sa till dom att ni kan inte sitta här o bad dom först med grädde på toppen att ta sitt pick pack o sticka!. Dom sket i det o skrek diverse ord till oss. En av mina polare som inte bangar för ngt tog tag i den ena killen o drog ut honom på gatan o sa dra härifrån nu, o det gjorde dom!. Vi gick upp o forsatte festen. Efter ett tag så skulle vi följa min brors fru hem , vi går ut genom porten o där sitter dom idioter som satt inne i trapphuset o deras femtioelva polare. Den ena killen ger min polare en smäll på käften varpå jag hoppar på honom. Vi ligger på marken ett tag o sedan hmm ja vi bara släpper varandra o dom drar där ifrån. Efter ngn minut som kommer det 4 väktare från ett öltält ( Det var festival ). Dom drar ner mig på golvet INNE I HYRESHUSET, polisen kommer och sätter handklovar på mig o två polare o slänger in oss i polisbilen!!!! Vi frågar vad i helvete dom håller på med o då säger dom att vi ska hålla käften :va ... Dom säger sedan att vi har misshandlat ett par grabbar o att vi skall åka med till häktet!. Vi förklarade hela situationen men dom sa att om vi anmält dom först så hade dom fått åka med o inte vi :va ... Väl ute på vägen så kör snutfan i ca 180 knutar ( i 3-mil oavsett hastighetsbegr ) , jag säger till honom att jag inte har bältet på mig ( Handklovar gör det svårt ). Han säger att det behöver jag inte ha :confused: .. Hmm men om vi krockar eller kör på ett djur da, är det då inte bra att ha det?. POLISER KROCKAR INTE SÅ HÅLL TRUTEN sa han då med kaxig röst! Hmm :va ... Vi satt i häktet i 16-timmar innan vi kom ut, o allt detta pga dom bröjade o vi försvarade oss!!!!! ... Vi slog inte ngn o så behandlas man så!.

Dom tog tillbaks sin anmälan, inte så lustigt kanske! .. Men vi har anmält polisen, rätt eller fel ?? Hmm ja vad vet jag men jag tar inte sådan skit punkt slut!

ZXRMANNEN skrev:
Kan berätta en helt otrolig historia om Lagen o dess väktare!
Väl ute på vägen så kör snutfan i ca 180 knutar ( i 3-mil oavsett hastighetsbegr ) , jag säger till honom att jag inte har bältet på mig ( Handklovar gör det svårt ). Han säger att det behöver jag inte ha :confused: .. Hmm men om vi krockar eller kör på ett djur da, är det då inte bra att ha det?. POLISER KROCKAR INTE SÅ HÅLL TRUTEN sa han då med kaxig röst! Hmm :va ... Vi satt i häktet i 16-timmar innan vi kom ut, o allt detta pga dom bröjade o vi försvarade oss!!!!! ... Vi slog inte ngn o så behandlas man så!.

Dom tog tillbaks sin anmälan, inte så lustigt kanske! .. Men vi har anmält polisen, rätt eller fel ?? Hmm ja vad vet jag men jag tar inte sådan skit punkt slut!

Man känner sej maktlös i såna situationer, känner till det där. Även om de inte drabbat mej direkt så drabbade det en polare för några år sen när jag va med. Hjälper inte alls vad man säger, helt hopplösa är dom.
Polaren blev bojad o inslängd i polisbilen för att han hade en öl i handen på stan, han råkade spilla lite på en av poliserna som stanna oss när denne knuffa till min kompis lite, då blev de liv i luckan. Grejen är att vi va väldigt nyktra, hade kanske druckit en två öl, så vi va inte studsiga eller något, bara ifrågasatte varför inte ett nyktert gäng påväg till krogen inte kunde gå med en öl??
De roliga är att när dom dragit iväg med pikébussen, med polaren o en snut i baksätet, så är dom tvungna att nita för en person som vinglar ut i vägen varpå polisen i baksätet flyger fram o skallar stolen framför honom, haha.. han hade inget bälte, men som dina poliser sa, de behöver man ju inte för poliser krockar ju aldrig :banana

Polisens olycksstatistik är ruskig. Har varit uppe en tråd om just det innan, men hittar inte igen det via sökfunktionen eftersom det troligtvis stod i OT-forumet.

En trafikpolis i Malmö försökte ge mej böter för släckt ljuse trots att det var tänt.
Klart översitteri!

En sak som kan vara bra att känna till är att vid utryckning med blåljus så är det utryckningsfordonet som har allt ansvar så länge man själv följer trafikreglerna. Kör man tex ut i en korsning och Polisen kör mot rött så är det deras fel trots att de har blåljus och sirener på.

Min kompis som är polis ser biljakter och utryckningar som en löneförmån :D

PMR skrev:
Nä, skärp er Poliser, ska ni sätta dit oss så föregå åtminståne med gott exempel!
Såg igår en målad polisbil köra förbi en skola (30km/h) i minst det dubbla och det var inte under utryckning. Hade jag gjort det och blivit tagen hade mitt körkort rykt.....

RW skrev:
Såg igår en målad polisbil köra förbi en skola (30km/h) i minst det dubbla och det var inte under utryckning. Hade jag gjort det och blivit tagen hade mitt körkort rykt.....
Det var säkert tårta på station eller samling vid någon glasskiosk :rofl

Tyvärr...

Det är ju så att en polis är ju inte mer än en vanlig människa och det finns det ju alla slags sorter av!!

De flesta poliser är enligt min uppfattning bra..men visst finns det rötägg inom poliskåren oxå!! Som lilla "svensson" har man inte mycket att säga till om, när en polis begår ett tjänstefel.... Det enda som möjligtvis skulle fälla dem är en video från hela förloppet!!

En liten historia från verkligheten.....

Två personer körde lite :rolleyes: för fort igenom Övik en sommarnatt med riktning norrut.....
Ett par polispatruller försöker komma ifatt men misslyckas!! :arsele
Ingen hastighet finns uppmätt...och inte heller någon videoinspelning eller likn... 45 minuter senare hittar en polispatrull två hojjar parkerade vid en campingplats tre mil norr om Övik... grenrören knastrar av värme och efter en liten stund kommer oxå två trötta förare gående från en lada där de stagit en tupplur på vägen söderut genom Sverige....Dom blånekar givetvis.... men Poliserna är säkra..."dom hade liknande kläder"!!!

Två år senare efter diverse instanser....fick de 11000:- resp 8000:- i böter och korten rykte i 4mån!! Det som fällde dem var två poliser som vittnade!!

Inte mycket att göra...Pröjsa o se glad :tomten

Det är här man skulle haft videokamera på hojen!.

Det är vid såna tillfälle man kanske skulle haft videokamera på hojen o filmat lite trafiksituationer.Undrar vad det sagt om man beviserligen filmat deras framfart o sedan skickat in en kopia,fullt tydligt med datum/reg nr o hur de kör.
Maktmissbrukare är vad många av dem är tyvärr.De klarar ju knappt av o lösa eller har resurser till endel brott men trafik kontroller har de gott om tid o poliser för.

Kostet78 skrev:
Det är ju så att en polis är ju inte mer än en vanlig människa och det finns det ju alla slags sorter av!!

om man blir polis, så måste man vara perfekt. Alla kommer klaga på minsta grej. Grannen kommer klaga om du spelar hög musik (du e ju faktiskt polis, borde veta bättre), Kompisen kommer klaga (får du köra för fort bara för du e polis eller *sarkastisk ton*, d kommer bli ett jävla klagande o du kommer få en jävla massa skit. För du e polis o måste vara perfekt! :confused:

polisen e till för att skipa rättvisa för alla (även idioterna).
men d e lätt att anklaga dem för all skit, någon måste ju vara "boven" i dramat eller?

(alla poliser e inte bra poliser, säger inget annat!! :) )

Ni vet väl om att utryckningsfordon får köra utan blåsljus eller siren vid utryckning? Måste de fram snabbt är det inte deras tvång att sätta igång blåljusen eller siren, däremot så har självklart utryckningsfordonet fullt ansvar.

Så hur vet ni att de inte var på utryckning eller på väg till en plats snabbt?

Kostet78 skrev:
Två år senare efter diverse instanser....fick de 11000:- resp 8000:- i böter och korten rykte i 4mån!! Det som fällde dem var två poliser som vittnade!!

Inte mycket att göra...Pröjsa o se glad :tomten
Låter mycket konstigt att det inte krävs nån form av bevisning utan att det räcker med vittnesuppgifter för en fällande dom, även om det handlar om polisvittne. Skulle vilja se poliserna peka ut rätt person om man ställde upp tio killar i full mundering.

Marsipulami skrev:
Ni vet väl om att utryckningsfordon får köra utan blåsljus eller siren vid utryckning? Måste de fram snabbt är det inte deras tvång att sätta igång blåljusen eller siren, däremot så har självklart utryckningsfordonet fullt ansvar.

Alldeles riktigt, farsan kör ambulans och enligt honom används blåljus och siren för att påkalla uppmärksamhet.
Vidare kan nämnas att de INTE får bete sig hur som helst i trafiken, inte ens under utryckning. De kan bli av med tillståndet att få köra polis-, ambulans- eller brandbil om de kör vårdslöst.

En annan lustig sak när det gäller ambulanser...
De får inte ställa sig på en p-ruta utan att betala men däremot får de dubbelparkera utan att få böter. Detta UTAN att var ute på utryckning.

gojje skrev:
om man blir polis, så måste man vara perfekt. Alla kommer klaga på minsta grej. Grannen kommer klaga om du spelar hög musik (du e ju faktiskt polis, borde veta bättre), Kompisen kommer klaga (får du köra för fort bara för du e polis eller *sarkastisk ton*, d kommer bli ett jävla klagande o du kommer få en jävla massa skit. För du e polis o måste vara perfekt! :confused:

polisen e till för att skipa rättvisa för alla (även idioterna).
men d e lätt att anklaga dem för all skit, någon måste ju vara "boven" i dramat eller?

(alla poliser e inte bra poliser, säger inget annat!! :) )

Viist dom är även människor, men dom ska iaf föregå med gott exempel i tjänsten. Det är väl det minsta man kan kräva, eller?

Katana 1168 skrev:
Viist dom är även människor, men dom ska iaf föregå med gott exempel i tjänsten. Det är väl det minsta man kan kräva, eller?

Självklart!! :tummenupp
(som sagt, alla poliser är inte bra poliser, men d e ju samma med allt, dra inte alla över samma kant... :confused: )

Ja det är bra konstigt.

Vi var några kompisar i Boulongern i Gävle. Stod och snackade med varandra stod på en grusgång, då kommer det en polisbil som ska svänga in på våran grusväg, så vi flyttar på oss till gräskanten. VI trodde att polisbilen skulle köra lite sakta förbi men inte fan gjorde dem de, kanske drog förbi oss i 50-60 km/h på en smal grusväg ochvi stog ca 1 dm från kanten så bilen snuddade nästan några av oss. Polisbilen hade inga sirener eller något på. Vissa är helt :kocko

Marsipulami skrev:

Tror inte att de hade stannat vid röljuset om de var på utryckning........ :va

Det är bara att lägga sig i röven om de beter sig så och jävlas lite då de ej kan säga nåt om de själva kört så. Kör alltid om grisen 10 knyck över hastigetsgränsen om dom ligger och smygkör. :kocko

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back