ZXRMANNEN skrev:
.. Men vi har anmält polisen, rätt eller fel ?? Hmm ja vad vet jag men jag tar inte sådan skit punkt slut!
Sätt åt dom jävlarna säger jag bara. Kan man jävlas tillbaka så ska man göra det specielt om de fanskapen betersig på det sättet.
...fy fan va förbannad jag blir när jag hör sånt där, nu kommer jag sitta å reta upp mig själv i flera timmar

.
Men i detta översittar samhälle vi lever i så betyder väll inte en anmälan så mycket oavsett om man vinner eller inte.
För att inte tala om det som hände mig...
Cyklade förbi en snut bil som stog parkerad, inga snutar i den, 50m längre fram är det ett rödljus och en otraffikerad korsning.
Det kommer inga bilar så jag cyklar vidare mot rött, men vem fan gör inte det.
Jag kommer fram och går in i mitt hyreshuset som ligger 2-300 m från själva röljuset, precis när dörren går igen bakom mig och är halvvägs in i hissen hör jag polis sirener och en bil som tvärnitar med tjutande däck utanför huset.
Fan!, tänkte jag, dom kan väll ändå inte vara efter mig.
Tänkte inte så mycket mer på det utan åkte upp till min lägenhet som ligger på TIONDE våningen, när jag kliver ur hissen hör jag något som kommer med ett flämtande och frustande, som en bruntig älvkalv, klampande uppför trappen.
Jag går sakta mot min lägenhet som ligger mitt i huset (lite väl uppenbart om snuten skulle se mig springa).
Nästan framme vid dörrn hör jag någon som ropar med andan i halsen "STANNA", jag vänder mig sakta om och mycke riktigt står snuttj*vln där.
När han kommer mot mig ser jag i hans små snut ögon att han önskar att jag sprungit eller gjort motstånd, vad som helst bara han han fick bryta ner mig och dra mig i fötterna tillbaka till stationen.
Han berättar att han såg mig cykla mot rött och jag erkänner helt sonika, bäst å erkänna när man har å göra men en rikigt rigid snut som är korkad nog att rykta ut med blåljus å sirener och springa 10 våning bara för att någon cyklat mot rött.
Jag försvarar mig med att det inte kom några bilar och får som svar "ja men tänk om alla skulle göra det då skulle vi snart leva i total annarki".
Jo jag tackar jag tänk vilken fruktansvärd värld vi skulle leva i, börgar en cykla mot rött ljus så slutar det med bankrån.
Nog för att jag fick böter men jag fick oxå en bra historia, önskar bara att jag fått till någon spydig kommentar när vi skildes åt typ: "hoppas du får en lugn dag för i det här tempot kommer du ju bli förtidpensionerad" eller klassikern "har ni värkligen inge viktigare för er".