Trafikförsäkringsföreningen

lisas man

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Hoj
03 suzuki gsxr 1000
missa att betala förs på min gamla dr 350,o fick en räkning för 14 dar på 4272 spänn:huvet hojen kostar 1600 helår:va tff fick årspremien till 96000..... nån som har nåt förslag på vad man ska göra:va brevbomber mm har jag redan övervägt,men..nej,det eför snällt. hojen har modiga 22 kw,lite saftigt me 96000/år va???

bara att betala, hur surt det än kan vara.

Här är vad det kostar.
http://www.tff.se/templates/Avgiftstabell.aspx?id=172

"Vid beräkning av trafikförsäkringsavgiften utgår man från den högsta premie som något försäkringsbolag skulle ha tillämpat för ett fordon av samma fordonsslag t.ex. personbil. Vid jämförelsen tar man inte hänsyn till bilmodell, bonus eller annan premiesänkande faktor utan avgiften blir lika hög för samtliga modeller. Däremot tar man hänsyn till fordonets användningssätt. Den högsta premie som något försäkringsbolag tillämpar höjs sedan med 10 procent. Avgiften tas alltid ut med lägst 200 kr"

Gapa å svälj, det kommer en helg....

Så , när helgen gått, så har du insett att du gjort en sk "fuckup", dvs inte betalat för att ha ett påställt fordon. Trafikförsäkring MÅSTE alla påställda fordon ha., så nu är det bara att betala . Kallas läropengar sånt här, många har gjort missen, fler kommer att göra om det.

Ja, dom är omedgörliga dom där... Fick själv en nota på över 5 papp för några år sedan. Jag köpte hojen på vintern och åkte hem med den på släp och ställde den i garaget och tänkte inte mer på det förns notan dök upp efter ett par veckor...

Hände mig med nyss detta men jag "tvingade" mitt bolag att bakdatera försäkringen, jag sa helt enkelt att "när jag ringde sa jag ju att ni skulle sätta det datumet då jag köpte hojjen ni har gjort fel bla bla bla och då ändrade dom datumet och jag skickade in en kopia till tff och har inte hört nått mer än...... Ni som säger att det bara är att betala lägg ner för helvete dom JÄVLA ockrarna ska väl för fan inte ha några pengar när det är ett medvetet fel hos vv..... nötter.

Last edited:
ok att det ska kännas att missa en sån grej,men två o ett halvt års premie för fjorton dar e lite saftigt,milt utryckt:mad: kör inte ens i trafik me den,eftersom en enduro bara får köras på väg till o från träning/tävling,o vem vill det,så jag tar släpet.. jag e 35,men dom räknar på en 18 åring me betalningsanmärkning i storstan:gnissla

Gjorde samma miss för 1½ år sen när vi köpte vår RD350, det blev ett par dagars mellanrum mellan när försäkringen försvann och hojen ställdes av då vi skickade in avställningen via papper.

Det skulle ha blivit några lusentappar i straff men det löste vi genom att flytta datumet ett par dagar, så vi slapp straffet. Tipset kom från dom själva när vi ringde och frågade vad vi kunde göra.

lisas man in da house:
nån som har nåt förslag på vad man ska göra

Slanta ASAP TFF är inte att leka med dom skickar till "Kron Kalle" om du inte betalar på datumet, känner några som jobbade där och dom fick höra både det ena & andra (sällan något snällt & vänligt) hela dagarna....

DP says: Åker på "grönskylt"....

tack ice 13!!!!!! hänsyn tas till användningssätt:tummenupp hojen e enduroreggad,o får inte köras på väg annat än på träning/tävling. ringde dom igen o påpeka detta,o efter lite kollande o hummande kom dom fram till att skickar jag in en kopia på endurolicens från svemo sjönk straffavg från 273/dag till 46/dag:pannkyss :pannkyss kanske man har råd att ställa på gixxern nästa år me då:banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman