trafikförsäkrings föreningen!!!!!

Var själv med om det där med regbeviset kom en opminelse att den var ofösäkrad, ringde då upp trafikfören..... det slutade med att den snälla lilla tanten tog bort min avgift. Så visst går det allt att prata med de små liven,

Fick brev från VV idag att Förvärvsdatumet nu är ändrat, och att ett meddelande sänds till TFF. Nu är det bara för mig att ringa till mitt försäkringsbolag och få den tidigare försäkringen förlängd.
Det krävdes inget märkvärdigt brev för att få det gjort.

Så här såg brevet ut.

Namn
Adress
Post.nr. Ort
Telefon

Linköping XX november XXXX​
Vägverket
701 81 ÖREBRO

Förvärvsdatum

Hej

Vi skulle önska att förvärvsdatumet på fordon XXX XXX ändras till 200X-XX-XX, vilket skulle bli mer korrekt än nuvarande förvärvsdatum. Detta beror på ett missförstånd från Oss.

Med vänlig hälsning

Tidigare ägare: Namn
Ägare: Namn​

Samt att vi skrev under med våra namn

Last edited:
Fick det underbara brevet idag. Va faan kan vi inte på något vis försöka påverka vv att ändra systemet eftersom det inte fungerar?

Att skicka ett brev till vv och be dem ändra datumet som var sagt ovan funkade bra för mig med. Var skönt att få brevet där de säger att de ändrar datumet och skickar en kopia av brevet till tff :)

När jag köper ett fordon så ringer jag mitt förs.bolag samma dag, då blir det aldrig något problem.

Jag vet att jag skulle vara omständig om jag fick ett brev av TFF.
Bestrida räkningen, du har inte beställt något av dom?

Eller varför inte bara göra som TFF gör?
Dom skickar ett brev är det står att du ska betala X antal kronor.
Skicka ett brev tillbaka och skriv att du gärna betalar dom pengarna om dom kommer och hämtar dom?
Eller om man har möjlighet kan man alltid åka till dom med pengarna, men då får dom självklart betala för den tjänsten?

Skulle något av förslagen fungera tror ni?

Naim skrev:
2632713 det här skitbrevet kom till mig med idag. 4dagar vill de ha. Trots att man hade skrapat skylten från dagen då ägarbytet skedde och kryssat i rutan för avställning vid köp och postat det samma dag. Det är fan patetiskt att de kan ha sådant system. vad har de den jävla rutan för om man ändå måste få säljaren att ställa av den först.

undrar nu också om det räcker med brev till vv och vad som ska vara med i den, kan vara svårt att få namnteckning från säljaren om han bor långt borta? suck...

Jag klantade mig oxå när jag köpte min första hoj.
När jag ringde in och frågade hur man skulle slippa att betala nästa gång så sa dom att det är bara att kryssa i rutan bara på vv- papperna... :va
Tjuvar och banditer är vad dom e:6surkart

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...