trafikförsäkrings föreningen!!!!!

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
tjenare.. köpte en hoj för ett tag sen på en lörda. ställde av hojen eftersom man inte har nått kort en:gnissla skrapade märket och skrev in dom 4 siffrorna som står på sedan skrev man in det på ägarbytes papperet. ida får man en jävla räkning på 1000 spänn för att dom inte har behandlat papperen
och trafikförsäkrings förerningen har gått in och betalat försäkringen:huvet ringde och hörde men det e bara å betala sa dom:mad: .. men jag kunde ju inte köra iallafall eftersom märket är skrapat:va :confused: nån som vet om man kan överklaga iallafall:confused:
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Byt datumet när affären ägde rum, ni slipper att betala samt inget olagligt.
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Xtremas skrev:
2533442 tjenare.. köpte en hoj för ett tag sen på en lörda. ställde av hojen eftersom man inte har nått kort en:gnissla skrapade märket och skrev in dom 4 siffrorna som står på sedan skrev man in det på ägarbytes papperet. ida får man en jävla räkning på 1000 spänn för att dom inte har behandlat papperen
och trafikförsäkrings förerningen har gått in och betalat försäkringen:huvet ringde och hörde men det e bara å betala sa dom:mad: .. men jag kunde ju inte köra iallafall eftersom märket är skrapat:va :confused: nån som vet om man kan överklaga iallafall:confused:

Samma hände för mig. De betalade för den tiden det tog för papprena från VV att komma fram... jag förstod inte detdär men var tvungen att betala iallafall. Jävligt orättvist. En lucka i systemet som de svinen utnyttjar för att dra oss redan fattiga stackare i skiten!!!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Så här funkar det.

Köper du ett fordon och vill ställa av det i samband med ägarbyte så måste nuvarande ägare ställa av fordonet. (om du vill slippa detta strul med Trafikförsäkringsföreningen dvs)

Kryssar du i att du ska ställa av på ägarbyteslappen och fyller i siffrorna blir du tvungen att datera fram ägarbytet 2-3dagar för att vara säker på att det ska funka. Inte många försäljare som går med på det.:huvet

Linusp3 skrev:
2534307 Samma hände för mig. De betalade för den tiden det tog för papprena från VV att komma fram... jag förstod inte detdär men var tvungen att betala iallafall. Jävligt orättvist. En lucka i systemet som de svinen utnyttjar för att dra oss redan fattiga stackare i skiten!!!

Det är ju knappast Trafikförsäkringsföreningens fel utan VV system
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Xtremas skrev:
2533455 kan man göra det nu:confused: papperen e ju redan behandlade..

Det är ju dessa papper som ni makulerar när ni skriver nya papper...

Har själv gjort detta och blev rekomenderar av trafikföreningen själva att göra på detta vis :tummenupp
 

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
Linusp3 skrev:
2534307 Samma hände för mig. De betalade för den tiden det tog för papprena från VV att komma fram... jag förstod inte detdär men var tvungen att betala iallafall. Jävligt orättvist. En lucka i systemet som de svinen utnyttjar för att dra oss redan fattiga stackare i skiten!!!

hmm ja dom ger sig på oss vanliga knegare.. men dom fulaste fiskarna simmar i dom lungna vattnen:näsblod :mad: men men det e väll bara att göra som man brukar göra och betala:rolleyes:
 

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
WestW skrev:
2535626 Så här funkar det.

Köper du ett fordon och vill ställa av det i samband med ägarbyte så måste nuvarande ägare ställa av fordonet. (om du vill slippa detta strul med Trafikförsäkringsföreningen dvs)

Kryssar du i att du ska ställa av på ägarbyteslappen och fyller i siffrorna blir du tvungen att datera fram ägarbytet 2-3dagar för att vara säker på att det ska funka. Inte många försäljare som går med på det.:huvet


Hmmm har dom ändrat det på senare tid :confused:
När jag köpte min snöskoter så kryssade jag för att den ska vara avställd och det fungerade då utan att skriva fram ägarbytesdagen.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
LCF skrev:
2537254 Hmmm har dom ändrat det på senare tid :confused:
När jag köpte min snöskoter så kryssade jag för att den ska vara avställd och det fungerade då utan att skriva fram ägarbytesdagen.

Det kan gå men vill man vara säker är det som jag sa som gäller. Jag ringde och kollade med två olika personer på VV för att vara säker.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
:mad: FAAAAAAAAAAAAAAAAN
GJORDE ETT ÄGARBYTE MED TJEJEN , FÖR ATT HON SKULLE ÄGA HOJEN FÅR IDAG ETT BREV FRÅN DOM .SKA BETALA 2700 KR .
VAFAN E DETTA ,,
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja, jag har oxå åkt påt en gång.... 3500 gick det på... Och när jag ringde upp dom och tala om att man inte kör med en sporthoj mitt i vintern... Då kontra kärringen med att det är minsann samma sak för skootrarna om sommaren....
Det går bara inte att diskutera med dom... Gör som sagts tidigare...Ändra datumen..
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Det är förvånande att ingen kommit på något bättre system än detta! Självklart skall det finnas en "tvångsförsäkring" för de som framför påställda fordon på allmän väg utan försäkring, det kan nog alla hålla med om. Men att andra drabbas av problem vid rent "rutinmässiga" ärenden är ju löjligt. Det borde ju finnas något slags samarbete mellan vv, trafikfösäkringsföreningen och försäkringsbolagen. Och kom inte och säg "men det står faktiskt... bla bla.. skyll dig själv..." för i min åsikt kan alla problem lösas. Tyvärr orkar jag inte göra det själv, men någon borde göra det :)
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Mmm, har oxå vart i kontakten MED DE DÄR AAAAAAAAASEN!

2500:- hej då bara!
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En jag jobbade med för några år sedan flyttade hit från finland. Han var den typen som inte har koll på nåt över huvutaget.. Han hade ingen adress här i sverige utan flyttade runt lite hos folk han kände. Så efter nåt år när han slutligen var skriven på en adress dök det upp en massa brev. Bilen han köpte när han flyttade till sverige åkte herrn runt i utan försäkring. Har för mig att det rörde sig om cirkus 50 000 eller mer.
Surt sa räven..
Slutade med att det blev nån avbetalningsplan på det hela. Gick åt mycket övertid på jobbet innan han slapp trafikförsäkringsföreningen!
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Ring in flera gånger och käfta emot som fan så att dom fattar att vi inte accepterar sådan här skit dom hittar på.

Ska vi fordonsägare betala en massa tusen kronor bara för att dom inte hålla reda på sina jävla skitsystem.

Dessutom med SKATTADE PENGAR !!!
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Mr R har helt rätt. Jag fick göra samma sak, då de inte gick på datumet för ägarbytet utan datum då posten behagade anlända & de hunnit stämpla papperen.

Jag fick tipset av dem då jag ringde för att fråga, dock ville hon prata tyst om att de var DE som tipsat mej. Antar att de själv tycker att systemet e vansinnigt skevt.

Jag skrev ett personligt brev där jag meddelade att det var felaktigt datum för ägarbyte & fyllde i det nya.

Dock blev det lite probs med min försäkring ist, den togs ju bort pga ägarbytet. Jag var tvungen att ta om den igen, då hojen måste vara försäkrad i några dagar till på mej. Det fanns endast ett minipris på försäkringen, så jag fick betala för mer än vad de 4 dagarna skulle kostat mej egentligen.

Blev billigare, men lite krångligt.

// Ullis :cdevil
 

Super Blackbird

prospect
Gick med
8 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 1100 XX Blackbird
Min Sambo fick ett brev idag på 1768kr av samma anledning! (Ägarbyte) Dyra läropengar! :huvet Men nu vet man att man bör (måste) ställa av via internet. Ringde runt jag också, och fick tipset att skriva ett brev till VV. Där jag ska skriva att Vi har skrivet fel ägarbyte datum och att vill ändra till det datum ägarbytet anlände till VV. Samt skrivas under av Köpare och säljare.

Är det någon som skrivet ett bra brev som man kan använda som mall?

Får man tillbaka pengarna från TFF om ändringen går igenom? eller måste man skriva något dit med?

Det borde Stå något upplysande vid avställningsrutan på Reg.beviset!
 
Last edited:

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
det här skitbrevet kom till mig med idag. 4dagar vill de ha. Trots att man hade skrapat skylten från dagen då ägarbytet skedde och kryssat i rutan för avställning vid köp och postat det samma dag. Det är fan patetiskt att de kan ha sådant system. vad har de den jävla rutan för om man ändå måste få säljaren att ställa av den först.

undrar nu också om det räcker med brev till vv och vad som ska vara med i den, kan vara svårt att få namnteckning från säljaren om han bor långt borta? suck...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top