Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hittar du en R1 som är byggd i Sverige så är det ju bara att grattulera
Som Couglin sa, ring runt. Det finns drösvis med såna här trådar, och alla får samma svar! Det är så otroligt mycket som spelar in, vi kan omöjligt sitta här och gissa det.
Ring Folksam och kanske nåt bolag till för att få pris. Bilsport&MC tar inte den typ av hojar eller så får du ett pris så du svimmar.
Men skall jag göra en vild gisning så hamnar din trafikförsäkring mellan 5000-15000:-. En VILD gissning.
Tror inget bolag nobbar privatimporterade fordon men vissa ger högre premier och andra kräver en separat besiktning vilket på vissa bolag även gäller bilar. Jag har fått intrycket av att bolagen främst är rädda för bedrägerier.Ok, det var vilt ;-)
Vilka bolag är det som nobbar importfordon? Och vad är grunden till detta? Är det stölder eller att de är i generellt dåligt skick? Eller bedrägerier?
//K
Trafik kostar mig drygt 1000:- / månad när den är påställd. R1 -08, 28 år i Västerås.
Vad kostar en försäkring = Hur långt är ett snöre.
Enda sättet för att få ett svar, är att ringa ett par olika försäkringsbolag själv och bilda dig en uppfattning.
Hur fungerar det nu för tiden, kan man hålla cykeln avställd, och bara ställa på den på den helgen när man skall ut och köra? Så ställer man av den igen om det regnar en vecka.
//K
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär