Tracka en gammal dr

Blev fast med ungar hemma och det mesta av cykeln i verkstan.
Småpillade med en choke- lösning. Vill få bort så mycket som möjligt från styret.
Känns som en tills vidare lösning. En gammal dörrknopp och en del av svetstrådsrulle.
image.jpg
Dödare är tydligen ett måste. Har letat men ej funnit något snyggt.
Hittade ett hål i bromsgreppet där det skall sitta en spegel som är över.
Borrade ett hål för kablarna och petade ner en brytare. Tog även en överbliven plastbricka från tilläggsisoleringen av huset för att täcka samt rödmarkera knappen.
image.jpg
 
Tack.
Misstänker att du har en lite modernare dr, men om den är lika gammal som min så har jag en del gratis prylar över av skiftande skick.

Har faktiskt en 93:a i lite halvknackigt skick, så vilka delar är det som är till övers? Kanske något som jag kan ha nytta av
 
Tank,framlampa,baklampa,hastighetsmätare,sadel,plast och den lösa delen av bakramen.
Plast och tanken är rätt slitet,resten ok.
 
Riktigt kul bygge du håller på med. =)
Har en Dr800 stående som jag funderat på att göra till Scrambler, men vi får se. =)
 
Tack och bock.
Idag blev det inte mycket gjort. Hämtade hem prylarna som jag pysslat med på verksta'n.
Värmde toppen och cylindern med värmepistolen i 30min för att härda lacken.
 
Idag gick ramen till Allblästring. De hade tyvärr någon stor tankbil som gick före:confused:
Dremmlade lite på förgasaren en liten stund. Inte kul. Blir nog lagom puts på den.
 
Läste Dewil's tråd och fick lite inspiration till att putsa vidare på kronorna och lite småpryttlar innan lack.
Segt att vänta på ramen.
Tänkte pulverlacka ramen och våtlacka resten. Någon som har en åsikt?
Lager i sving och linkage är lite för dyra att ersätta, i fint skick och troligtvis omöjliga att få ur hela.
Därför vill jag lacka med dem i och misstänker att går åt skogen i ugnen.
Undre gaffelbenen och kronorna har ganska tighta "gap" och jag är rädd för att de skall kleta igen med pulverlack.
Tips mottages med värme
 
Blir till att gå på magkänsla.
Helkväll med blästring och maskning.
I morgon går allt utom ramen till lack.
 
Yeees. Ramen färdigblästrad.
Pratade med lackar'n och det blir pulver på allt av metall.
Fick skämmas rejält idag när jag åkte runt bland bläster och lackkillar i en pimpad liten Yaris sport.
Chefen snodde min bil och gav mig denna över helgen. Till och med ungarna garvar åt mig.:huvetimage.jpg
 
Lite rastlös. Inte mycket man kan göra för tillfället.
Tejpade kabelhärvan
image.jpg
Beställde drivpaket och lite munstycken.
Rastlös igen.
Spacklade och målade kåpan till oljefiltret. Blev halvbra men gör en lite gladare
image.jpg
 
Fick hem drivpaket och lite smågodis .
Beställde en D.I.D kedja i svart och guld. Kanske lite för mycket bling men då är det nog bara att strunta i renhållning.
Men kedjan som kom var stålfärgad och nitlåset som jag beställt var guld.
Ringde Lelles och fick svaret: på bilden är den guld men i texten står det inte guld.
Nä tyckte jag men det står ju inte stålfärgad heller så hur skall man fatta det! Och varför fick jag ett lås i guld?
Svaret blev att låset är ju lättare att hitta då och nätbutiken är lite fel här och där.
Frågade om de har några i guld och de hade de av att annat märke.
Men då kostar det 400:- tor om man ska byta.
För dyrt tyckte jag och han tyckte att det nog funkar lika bra med stålfärgad.
Jag muttrade att det spelar faktiskt lite roll på ett bygge.
Jamen då skickar jag ner en ny kedja med en returfraktsedel.
:tummenupp:Bugar Lelles
 
Fick hem drivpaket och lite smågodis .
Beställde en D.I.D kedja i svart och guld. Kanske lite för mycket bling men då är det nog bara att strunta i renhållning.
Men kedjan som kom var stålfärgad och nitlåset som jag beställt var guld.
Ringde Lelles och fick svaret: på bilden är den guld men i texten står det inte guld.
Nä tyckte jag men det står ju inte stålfärgad heller så hur skall man fatta det! Och varför fick jag ett lås i guld?
Svaret blev att låset är ju lättare att hitta då och nätbutiken är lite fel här och där.
Frågade om de har några i guld och de hade de av att annat märke.
Men då kostar det 400:- tor om man ska byta.
För dyrt tyckte jag och han tyckte att det nog funkar lika bra med stålfärgad.
Jag muttrade att det spelar faktiskt lite roll på ett bygge.
Jamen då skickar jag ner en ny kedja med en returfraktsedel.
:tummenupp:Bugar Lelles

Eller så handlar du på 24mx och slipper stå med mössan i hand och tjata för att få rätt med en Lelleslallare. Fan det där stället alltså, ibland har man ringt och kollat först, åkt dit för att upptäcka att delen inte finns/fanns. Jag började be att de ska titta efter delen fysiskt, ta ett grepp i den/det och hålla kvar tills jag sladdar in en timme senare. Man kände ngt som liknande tacksamhet när man körde tillbaka till stan ibland, om så bara man hade 2/3 av delarna "som fanns hemma" liggande bak i bilen.
 
Håller med att det blir lite fel ibland. Skulle helst handla över disk i någon trevlig butik runt hörnet. Jag har åkt upp ett par gånger på lunchen och upptäckt att de har LUNCHSTÄNGT ! Inte bra.Problemet är att de större handlarna häromkring säljer kläder. De små kunniga och trevliga har begränsat sortiment.
Orginaldelar till en gammal Japan har jag endast hittat hos Lelles.
24mx är jättebra och ligger ett tjejkast från garagedörren men funkar bäst till motionsmaskiner.
Näst bygge blir nog tyskt och då får man leta efter nya butiker.
 
Hade lovat bort mig för lite trädfällning och middag. Ingen lätt match att sluta tänka på hojen.
Fick lov att skruva lite när jag kom hem. Brottades med övre styrlagret i 2 timmar . Försökte allt utom att använda en riktig press. Stört omöjligt. Till slut mätte jag upp det och hittade en diff på 1 mm. Faan.
Putsade uppdet gamla och tryckte tillbaka det.
Glömde maska ramnummret innan lack och fick äta upp det nu. Putsa fram och lacka tunnt
image.jpgimage.jpglite hjälp av ett par polare med motormontering
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top