Tracka en gammal dr

Lång dag i garaget. Nästa gång skall jag märka upp varenda skruv.
Det går åt alldeles för mycket tid till letande.
Nu är det mesta på plats. image.jpg
 
Det blev lite sent när jag beslöt mig för att behålla Org lacken så det hanns inte med så mycket kontroll av täthet. Kvistade över till verkstan och la en klarlack. Den skall torka i 48h:mad: jag vill ju provköra i morgon.
Tänkte hälla i kletet om det läcker.
Putsade lite ojämnheter vid soppakranen och hoppas det funkar.
Hojta till om du kommer på något fiffigt för lampfästet.
Tack som fan för all svetshjälp:Bugar
 
borra upp fästet och i med lite färg , ställde en burk bättringsfärg på bänken ..
 
Last edited:
Vaknade av ett brak från garaget i natt. Gick ner med gråten i halsen.
Tänkte att det vore ju surt om hojen blev repig och sned innan jag ens hunnit tagit en bild.
Mycket riktigt så hade lyften säckat och hojen vält. Ingen katastrof endast mindre repor.
Skall från denna dag alltid låsa lyften.
Har fått ihop det mesta. Saknar 2 bult till övre kronan :huvet och en kedjenitare.
 
Äntligen blev den klar. Hoppade igång på 5e kicken.
Tips är att starta upp utomhus med nya bandage. Blev lite rökigt inne i garaget.
Nu skall den bara besiktigas.
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    235 KB · Visningar: 423
Last edited:
Måste fråga, ska lacka svingen/lenkaget på min dr800.
Drog du ut lagrena när du pulverlackade?
Svingenlagrena ska ändå bytas så det är inget problem men lenkaget är fräscht i lagrena.

Grymt fin blev den!
 
Blev asgrym :rock , hur va den att köra ?
Tack. Lite som en gammal krigare både i körställning och motormässigt.
Kopplingen har legat i träda i 7 långa år. Blev bättre och bättre med tiden. Förgasaren måste nog bestyckas om.
Hittade luftfiltret liggandes på svingen när jag kom hem. Undrar hur länge den sugit regn och skit:4skrika
 
Måste fråga, ska lacka svingen/lenkaget på min dr800.
Drog du ut lagrena när du pulverlackade?
Svingenlagrena ska ändå bytas så det är inget problem men lenkaget är fräscht i lagrena.

Grymt fin blev den!

Tack.
Jag petade ur packboxarna,tvättade ur lagren på typ allt fett och maskade noga (var lite nojjig för att det skulle rinna ut fett i värmen). Det gick finfint.
Om du skall blästra så var försiktig. Sand i lagren är inge bra.
Jag tog gängstänger, brickor och oringar för att täta från sand.(blev ett par gummibrickor av en slang från en pirra där jag ej hittade passande oringar).
Kolla noga vilka ytor som ej skall lackas. Pulvret bygger rätt mycket och är skittråkigt att putsa bort.
Lycka till
 
Tusan, det är nästan bud på att man vill höra en liten sång från besten ;) ett videoklipp kanske?? :D
 
Ja just det det blev en besiktning idag.
En kollega lovade fint väder till eftermiddagen så jag bokade en tid 15.30.
Han hade fel:huvet
Spöregn utan stänkskärmar på en superren hoj:dummer
Hade 8 diskbollar i röret och susade iväg ljudlöst. Halvvägs började det låta lite. Väl framme lät det 109db på tomgång.
Gubben var övernitisk. Började illa när han direkt undrade var reflexen var. Förra ägaren hade tydligen fått en 1a på just reflexen vid sista besiktningen:fakta
Han gick igenom allt utom hjuldimetioner,skjutspinnar, dämpare axelavstånd:tummenupp
Mätte tom avståndet mellan blinkers. Exakt på min måttet.
Ljudnivån åkte jag så klart dit på. Hem och skaffa 5 till bollar. Tar den nog i skåpet till besiktningen i morgon.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top