Tjena!
Har tröttnat på försäkringspriserna på street/sporthojar. Därför vill jag gå över till Supermotard.
Först och främst vill man ju pröva en supermotard någon gång. Jag känner ingen som kör Supermotard, så hur ska man göra? Gå till en försäljare och "spela" intresserad? Eller finns det kanske någon vänlig själ i Göteborgsområdet som vill låna ut för en kort liten provtur?
Den supermotarden som ger mig mest ha begär är Husaberg 650. Ursprungseffekt på 10 kw ger säkert bra försäkringspremier, men jag har märkt av annonserna att det är grymt mycket underhåll på dessa. Hojar som gått 500 mil har fått nya kolvar och skit. Mitt enda transportfordon just nu är ju hojen så man har ju inte lust att meka non stop, fått nog av det när det gäller min Kawasaki ZX7R.
Sen finns det ju självklart KTM 640, och vilka mer? 625 och 660 då som är lite nyare om jag förstått det rätt? Hur är serviceintervallerna på KTM's supermotarder jämfört med Husaberg.
Aprilia SXV 550 är ju lätt fetast, och dyrast. Hur pass bra håller en sådan? Bättre driftsäkerhet än Husaberg?
Tack för ni som tagit er tid och läst min post!
Har tröttnat på försäkringspriserna på street/sporthojar. Därför vill jag gå över till Supermotard.
Först och främst vill man ju pröva en supermotard någon gång. Jag känner ingen som kör Supermotard, så hur ska man göra? Gå till en försäljare och "spela" intresserad? Eller finns det kanske någon vänlig själ i Göteborgsområdet som vill låna ut för en kort liten provtur?

Den supermotarden som ger mig mest ha begär är Husaberg 650. Ursprungseffekt på 10 kw ger säkert bra försäkringspremier, men jag har märkt av annonserna att det är grymt mycket underhåll på dessa. Hojar som gått 500 mil har fått nya kolvar och skit. Mitt enda transportfordon just nu är ju hojen så man har ju inte lust att meka non stop, fått nog av det när det gäller min Kawasaki ZX7R.
Sen finns det ju självklart KTM 640, och vilka mer? 625 och 660 då som är lite nyare om jag förstått det rätt? Hur är serviceintervallerna på KTM's supermotarder jämfört med Husaberg.
Aprilia SXV 550 är ju lätt fetast, och dyrast. Hur pass bra håller en sådan? Bättre driftsäkerhet än Husaberg?
Tack för ni som tagit er tid och läst min post!