Tröttna på R6:a?

HanneZ skrev:
2146655 Man tröttnar lätt på R6 om man inte svänger. R6 på motorväg suger rejält.

är den bara helt enkelt för slö/svag för att kunna lekas med på motorvägen eller på vilket sätt blir den tråkig i längden?

Spoox skrev:
2146661 är den bara helt enkelt för slö/svag för att kunna lekas med på motorvägen eller på vilket sätt blir den tråkig i längden?
Tja man får ju köra rätt fort om det ska vara kul att köra på motorväg, R6:an är inte direkt pigg över 200. Inte dom gamla iaf.

Hoj på motorväg suger överlag.

Stackars er som blir trötta på 600. Måste vara en riktig pina att köra bil.

Har följande båge R46:a 2005 , och är HELNÖJD med både fart, känsla och KÄÄÄNSLA.
hade R1 -02 innan och visst var det bättre vrid i den men denna duger alldeles
utmärkt.
Det enda som inte är kul är försäkringen..fast det gäller ju alla sportbågar.

mc.jpg

Fattar inte hur man kan tröttna på en R6:a :confused:
Ni som tycker det är för slött och klent måste köra som gudar :yoparty

Om det går för långsammt med en R6:a på gatan och motorn inte räcker till skall man ut på banan och vinna NSB :Bugar

/Felix

HanneZ skrev:
2146662 Tja man får ju köra rätt fort om det ska vara kul att köra på motorväg, R6:an är inte direkt pigg över 200. Inte dom gamla iaf.

Hoj på motorväg suger överlag.

tror min går lite tunt just nu, vill inte testa nu men vad går en r6a enligt mätare ungefär? (låter som du kört en del r6)

Felix skrev:
2146828 Fattar inte hur man kan tröttna på en R6:a :confused:
Ni som tycker det är för slött och klent måste köra som gudar :yoparty

Om det går för långsammt med en R6:a på gatan och motorn inte räcker till skall man ut på banan och vinna NSB :Bugar

/Felix

köra rakt fram kan väll alla :3freak

Allt går väll att tröttna på.....

Jag har åkt 300 mil nu och vant mig mycket vid effekten mot när jag satte mig första gången, då gjorde man ju nästan i brallan :tungan

Mr Helmut skrev:
2147278 tror min går lite tunt just nu, vill inte testa nu men vad går en r6a enligt mätare ungefär? (låter som du kört en del r6)

Allt går väll att tröttna på.....

Jag har åkt 300 mil nu och vant mig mycket vid effekten mot när jag satte mig första gången, då gjorde man ju nästan i brallan :tungan
Nej jag har bara provkört, det räcker för att avgöra om den är seg över 200 eller inte! :)

Mr Helmut skrev:
2147278 tror min går lite tunt just nu, vill inte testa nu men vad går en r6a enligt mätare ungefär? (låter som du kört en del r6)

På Anderstorp hade jag 275km/h på rakan på mätaren med gsxr600, men då fanns det mycke kvar. 292km/h har jag haft på mätaren med min gamla R6.

Verklig fart blir det nog nånstans runt 260-265.

Ja väljer man inte en 600 för att den e slö över 200 kan man ju undra vart man håller till när man är ute å kör.

Man tröttnar på alla hojar! Börja med R6,a så kan du byta upp dig till en R1,a
när du tröttnat på 6,an.
Lite jobbigt och hitta något med wow känsla när man tröttnat på dom
moderna liters hojarna, då får man börja trimma mm.
men det är en annan femma. så börja du med 6,a och bygg upp lite vana och
rutin med den :tummenupp

Det blev inget köp idag, tyvärr. Trots att jag hade en skriftlig deal via mail med säljaren att han accepterat mitt bud och att jag skulle hämta den ikväll så sålde han den till en annan som bjudit högre än mig för en timme sedan utan att meddela mig så jag hade en chans att matcha budgivningen.

Nu sitter jag här med 64papp cash och ingen cykel.. :död (stressat som fan idag för att hinna med att plocka ut pengarna på banken och tagit ledigt från jobb för att kunna köra 4 timmar tidigare)

Är något irriterad nu!! :huvet

(Så är det någon som känner för att sälja sin R6 -03 så skriv här i tråden..)

Last edited:
crossenisse skrev:
2148090
Nu sitter jag här med 64papp cash och ingen cykel.. :död (stressat som fan idag för att hinna med att plocka ut pengarna på banken och tagit ledigt från jobb för att kunna köra 4 timmar tidigare)

Är något irriterad nu!! :huvet

Sånt suger! :mad:

Men se det possitiva, du kan nu lägga pengarna på en rikctig hoj - 1000cc!! :yoparty

För att vara allvarlig skall jag citera en mycket smart person på Ducati: Det är väldigt få, max ett par %, som kan utnyttja fler än 90 hästkrafter.

En 600 är juste nog men det kommer mycket an på vilken körstil du har! Själv gillar jag inte att tokvarva, jag kommer ju från twin innan vetu! :)

Gillar botten i en just 1000cc samt det där "lilla extra" när du vrider på rullen och nålen passerar 8000 rpm.

Körde en CBR600 innan gamla Duccen och jag gillade den inte alls, Ingenting - ingenting - ingenting - måttligt - WhaaaaaaaaaaaAAAA - växla...

Men ligger du högt i registret, drevar ner en aning så är en 600 super. Testat en nerdrevad R6:a och den var helt ok (men tokvarvning ingick).

Upp till dig, oavsett skiter den ned de flesta bilar och sura motarder! :banana

Lucius skrev:
2148133
En 600 är juste nog men det kommer mycket an på vilken körstil du har! Själv gillar jag inte att tokvarva, jag kommer ju från twin innan vetu! :)
(ta inte åt dig personligen nu för de e många som skriver om att tokvarva)

Jag tycker det är ett lustigt tankesätt det där, att man inte gillar att tokvarva... Vad är det egentligen att tokvarva då? Effekten på en 600 börjar på riktigt nånstans runt 10-11000. På en 1000cc börjar den väl runt 6000 nånstans. Jag menar när du varvat din lilla toyota till 6000 så har du tokvarvat den ;)

Är man rädd att sakerna ska gå sönder eller? Låter ju mer som att man skulle åka något touringbaserat än en sporthoj, om man nu inte gillar att tokvarva.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti