Trött...

"jippi" ännu en rolig överraskning jag får inte besiktiga den förrens runt midsommar...lr får får jag väll men finns ingen tid förrens då....WTF

philsson skrev:
måste man inte ha en godkänd strypning?.. :va

Jo, men dom var godkända. Köpte från Honda. Ett strypningskit med en indugsbricka och en avgasbricka. Enligt produktbeskrivningen skulle dessa brickor strypa ner till 9 Kw.

Pappa tog med alla såna dokument och så till besiktingen, och han som köste igenom det tyckte att det såg seriöst ut och godkände det...

:hihi

philsson skrev:
jo det har jag också för mig.. lustigt att de gick då..
sen brukar ju godkända strypningar kosta en hel del.

Det är väl så att enligt "reglerna" skall en Auktoriserad Honda verkstad monterat strypingarna och man skall ha med intyg från dom. Jag tror att det är själva arbetet som verkstaden gör som kostar pengar för oss 125 åkare som ska strypa ner dom...

Strypningskitet kostar runt 250:- :tummenupp

tvålen skrev:
Det är väl så att enligt "reglerna" skall en Auktoriserad Honda verkstad monterat strypingarna och man skall ha med intyg från dom. Jag tror att det är själva arbetet som verkstaden gör som kostar pengar för oss 125 åkare som ska strypa ner dom...

Strypningskitet kostar runt 250:- :tummenupp
jaja.. så pass.. inte dyrt alltså.. men jag vet att det är ok att man gör jobbet själv.. behövs inte lämnas till verkstad.. man måste bara intyga att man monterat dem.
de flästa 25kw strypningarna kostar runt 3k.. inte jättekul att punga ut.. min kostade 1200kr. beror ju lite på fabrikat osv..

philsson skrev:
jaja.. så pass.. inte dyrt alltså.. men jag vet att det är ok att man gör jobbet själv.. behövs inte lämnas till verkstad.. man måste bara intyga att man monterat dem.
de flästa 25kw strypningarna kostar runt 3k.. inte jättekul att punga ut.. min kostade 1200kr. beror ju lite på fabrikat osv..

Mitt kostade 2000kr... =( men fan va den går snabbt! har åkt sen i måndag! va uppe i 130km/h fan gick ju lite halv snabbt ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...