Trött K5

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har en helt original K5 som inte orkar sig förbi 265-270. Någon som vart med om liknande?

Skjutspinnarna är av och jag har bytt luft i däcken!

Säker att orginaldrevning sitter på och att du har orginal omkrets på bakdäcket?

kanske är en 600 som nån bytt ut klibborna på?
Alternativt kolla om den är strypt eller har rätt drevning.

Läser du av hastigheten på hastighetsmätaren eller det gps. Det säger ju om den är neddrevad. Att minska med en kugg fram sänker toppfarten med c:a 15 km/h under förutsättning att hojen orkar att varva ut med orginaldrevningen. Men den fartsänkningen syns inte på hastighetsmätaren som troligtvis mäter på framdrevet i ditt fall.

Det finns två vanliga bakdäck till 1000 cc mc 190 /55 -17och 190/50-17.

Last edited:
K5 är som bekant beteckningen på årsmodellen. Är det en 600 så tycker jag nog det låter rimligt, är du lång och tung verkar det OK för 750 också... Är det en Intruder är det jävulskt bra. :rofl

Är det bara jag som tycker det här med toppfart mestadels är av akademiskt intresse? Jag kanske börjar bli gammal, men ser inget problem med att någon av min hojar inte skulle palla att spräcka 300-vallen varje helg...

Last edited:
Är det bara jag som tycker det här med toppfart mestadels är av akademiskt intresse? Jag kanske börjar bli gammal, men ser inget problem med att någon av min hojar inte skulle palla att spräcka 300-vallen varje helg...
Tråkiga i kråksången är att min inte ens gör det en vanlig vardag ! :D
Men vaf, den ser snabb ut i garaget iallafall :banana!

Jag skulle börja med att ställa väckarklockan tidigare istället för att förlita mig på att hojen gör 300 + varje dag! :D:krama

kanske är en 600 som nån bytt ut klibborna på?
Alternativt kolla om den är strypt eller har rätt drevning.

Kan GSX-R utantill och vet skillnaden på om det är en 1000 eller inte. Är bara ny maskinellt på vattenkylda motorerna :D

Kör med 190/55 Dunlop slicks.

Handlar inte om det, vill bara inte att hojen ska sluta varva ut när det finns mer att ge...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!