Trött K5

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har en helt original K5 som inte orkar sig förbi 265-270. Någon som vart med om liknande?

Skjutspinnarna är av och jag har bytt luft i däcken!
 
Säker att orginaldrevning sitter på och att du har orginal omkrets på bakdäcket?
 
kanske är en 600 som nån bytt ut klibborna på?
Alternativt kolla om den är strypt eller har rätt drevning.
 
Läser du av hastigheten på hastighetsmätaren eller det gps. Det säger ju om den är neddrevad. Att minska med en kugg fram sänker toppfarten med c:a 15 km/h under förutsättning att hojen orkar att varva ut med orginaldrevningen. Men den fartsänkningen syns inte på hastighetsmätaren som troligtvis mäter på framdrevet i ditt fall.

Det finns två vanliga bakdäck till 1000 cc mc 190 /55 -17och 190/50-17.
 
Last edited:
K5 är som bekant beteckningen på årsmodellen. Är det en 600 så tycker jag nog det låter rimligt, är du lång och tung verkar det OK för 750 också... Är det en Intruder är det jävulskt bra. :rofl
 
Är det bara jag som tycker det här med toppfart mestadels är av akademiskt intresse? Jag kanske börjar bli gammal, men ser inget problem med att någon av min hojar inte skulle palla att spräcka 300-vallen varje helg...
 
Last edited:
Är det bara jag som tycker det här med toppfart mestadels är av akademiskt intresse? Jag kanske börjar bli gammal, men ser inget problem med att någon av min hojar inte skulle palla att spräcka 300-vallen varje helg...
Tråkiga i kråksången är att min inte ens gör det en vanlig vardag ! :D
Men vaf, den ser snabb ut i garaget iallafall :banana!
 
Jag skulle börja med att ställa väckarklockan tidigare istället för att förlita mig på att hojen gör 300 + varje dag! :D:krama
 
kanske är en 600 som nån bytt ut klibborna på?
Alternativt kolla om den är strypt eller har rätt drevning.

Kan GSX-R utantill och vet skillnaden på om det är en 1000 eller inte. Är bara ny maskinellt på vattenkylda motorerna :D

Kör med 190/55 Dunlop slicks.
 
Är det bara jag som tycker det här med toppfart mestadels är av akademiskt intresse? Jag kanske börjar bli gammal, men ser inget problem med att någon av min hojar inte skulle palla att spräcka 300-vallen varje helg...
Handlar inte om det, vill bara inte att hojen ska sluta varva ut när det finns mer att ge...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top