Tröja över goretex ?

Jag har aldrig sett det, själv kör jag UFO Scorpion kroppsskydd med tröja över...

Jag kör med tröja över min goretex-jacka. Därför att min jacka går sönder av fartvinden.

(har reklamerat den fått ny och när även den gick sönder ringde jag till leverantören och han berättade då för mig att den jackan skulle man inte kör så som jag gjorde med, utan man skulle bara åka lugnt bak på.
Min kommentar blev väl bara. SLUTA GÖRA MC-JACKOR)

Jag kör med tröja över min goretex-jacka. Därför att min jacka går sönder av fartvinden.

(har reklamerat den fått ny och när även den gick sönder ringde jag till leverantören och han berättade då för mig att den jackan skulle man inte kör så som jag gjorde med, utan man skulle bara åka lugnt bak på.

:skrattaåt :näsblod

så det är skinn jacka som gäller ifall man ska ha tröja över? eller skydd under men man lär skrapa upp sig rätt rejält med bara det och en tröja har jag hört(?).

Vad fasen var det för jacka egentligen? :D

Att köra med tröja över jackan är ghey, oavsett om det gäller Gore-Tex eller skinn.

Vad fasen var det för jacka egentligen? :D

Att köra med tröja över jackan är ghey, oavsett om det gäller Gore-Tex eller skinn.

man ska ju inte tracka ner på några men IXON.. hahahaha:D köp inte deras skit...

har även andra jackor och nej där har jag ingen tröja över:tungan

Att utsätta en mcjacka för något så påfrestande som motorcykelkörning, hur tänkte du? :rolleyes:

Jag har faktiskt provat att åka med tröja utanpå och det är inget jag rekommenderar. För det första ser du ut som- och känner dig som en michelin-gubbe (nej jag kör på dunlop :D ) och du får garanterat höra lustigheter av folk vart än du visar dig. Sen är det ett halvt projekt att få på dig tröjan också, samt inte minst att få av dig skiten. Kan vara ganska stressande ibland, som tex när man ska ha ngt ur fickorna, tex körkortet vid en poliskontroll :fakta

Att utsätta en mcjacka för något så påfrestande som motorcykelkörning, hur tänkte du? :rolleyes:

ja jag vet inte, han hade väl gjort jackan till mc-körning (på leksaksmc på lekplatser eller något)
haha
fattar inte att han kunde ha det argumentet ens..

Jag kör med jackan över tröjan. Känns naturligt för mig.

Fast kunde fantomen ha kallingarna utanpå läderpyjamasen så kan man väl ha tröjan utanpå också antar jag...

Horribelt! Vad är IXON för märke egentligen?

Last edited:
jag tänkte åka hem från rörken med tröjja utanpå men solen titta fram så de behövdes inte :)

Tröja (eller tröjja som det heter på fuckosvenska) över skinnstället borde bestraffas med frihetsberövning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT