Trögt på Sporthoj.com

Det är för mycket folk inloggade. 30% får logga ut, då går det fortare.

Nope det har nog dom flesta märkt av, dessutom har det avhandlats i en annan tråd.
Där vi också fått svar från Swedie att det är nog dags för en komplettering/uppgradering av vissa bitar, men att ekonomi inte finnes.

Dags för en ny insamling kanske?

Swedie skrev:
2128989 Det är för mycket folk inloggade. 30% får logga ut, då går det fortare.

Byt ut alt. komplettera tekniken så det fungerar bättre, för du siktar väl på ett par tusen medlemmar till va?

Last edited:
Jag har kanske en lösning på g. Vänta några dagar så.

Ledsen att det är segt.

Hoztic skrev:
2129039 Det skumma är ju att det går skitsnabbt då och då, och ibland så tar det flera minuter att posta ett inlägg :( Knackig forummotor kanske? :va

hmm kanske dags att börja rensa lite i forumet iallfal dubletter av allt folk som postat samma grej i en ny tråd

Swedie skrev:
2129032 Jag har kanske en lösning på g. Vänta några dagar så.

Ledsen att det är segt.

Inaktivitetstimer kanske? Om sessionskakan inte har uppdaterats på 20 minuter blir man automatiskt utloggad så slipper man de som slenterianmässigt har en webbläsare inloggad hela dagen/kvällen/natten (ja, jag erkänner, jag gör så).

Personligen tycker jag att så länge det är gratis så är det kanon. Gratis är gott. Men tyvärr överexploateras ju alla gratisresurser.

sökfunktionen e ju inte så värst bra
vilket innebär att den som är duktig och söker innan han skriver inte hittar nått, startar en ny tråd om ett gammal ämne, folk kommenterar om att det är gammalt etc... osv osv

borde vara en sparande investering att få sökfunktionen att funka 100%

navid.sedighi skrev:
2129053 hmm kanske dags att börja rensa lite i forumet iallfal dubletter av allt folk som postat samma grej i en ny tråd

Håller med.. Behöver ju inte finns 150 sidor i några trådar tex. Knappast nån som läser så gamla saker iaf!!! Samma med bilder o sånt.. Ha en max gräns för hur många sidor det får finnas och att dom gamla försvinner allt eftersom!!

tuppjuck skrev:
2129062 Inaktivitetstimer kanske? Om sessionskakan inte har uppdaterats på 20 minuter blir man automatiskt utloggad så slipper man de som slenterianmässigt har en webbläsare inloggad hela dagen/kvällen/natten (ja, jag erkänner, jag gör så).

Personligen tycker jag att så länge det är gratis så är det kanon. Gratis är gott. Men tyvärr överexploateras ju alla gratisresurser.
vad påverkar det servern om man har en färdigt uppladdad sida framme? :va

JN skrev:
2129076 Håller med.. Behöver ju inte finns 150 sidor i några trådar tex. Knappast nån som läser så gamla saker iaf!!! Samma med bilder o sånt.. Ha en max gräns för hur många sidor det får finnas och att dom gamla försvinner allt eftersom!!
det är inte storlek på bilder som är problemet, utan att det antal inlägg som ändå måste gås igenom för varje trådskapning (det du ser på skärmen).

Japp, det laggar ibland för mig också men det är offtast på kvällarna och det är då det är mest med folk online. Kanske en kraftfullare server skulle lösa det. :)

Swedie skrev:
2129032 Jag har kanske en lösning på g. Vänta några dagar så.

Ledsen att det är segt.
Om jag skänker en ny server eller så, får jag bli moderator då :banana

philsson skrev:
2129084 vad påverkar det servern om man har en färdigt uppladdad sida framme? :va

Inte så mycket, men jag antar att det går åt lite minne och resurser att hålla reda på sessioner som inte är avslutade. Jag har tyvärr väldigt lite koll på hur SH är konfigurerat och vilken forummotor som används. Men rota fram inlägg och trådar borde nog kräva mest av servern (hur den sen är konfigurerad med diskar och databaser är en annan femma. Vanliga IDE diskar har rätt sopig I/O-hantering tex, ivjf om man jämför med tex SCSI)

Hursomhaver, Swedie är nog kompetent nog att lösa det antingen med egen hjärna eller tillsammans med någon annans :)

tuppjuck skrev:
2129489 Inte så mycket, men jag antar att det går åt lite minne och resurser att hålla reda på sessioner som inte är avslutade. Jag har tyvärr väldigt lite koll på hur SH är konfigurerat och vilken forummotor som används. Men rota fram inlägg och trådar borde nog kräva mest av servern (hur den sen är konfigurerad med diskar och databaser är en annan femma. Vanliga IDE diskar har rätt sopig I/O-hantering tex, ivjf om man jämför med tex SCSI)

Hursomhaver, Swedie är nog kompetent nog att lösa det antingen med egen hjärna eller tillsammans med någon annans :)

:confused: :argpådato

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back