Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PULKA skrev:asså den töjer sig garanterat nästa år så e den nog för stor i stället
Tc skrev:hur länge har du ägt hjälmen?
AssåPULKA skrev:asså den töjer sig garanterat nästa år så e den nog för stor i stället
var så med min shoei som jag köpte förra året suktade på en large men köpte en medium som satt tight som fan. nu så glappar den lite
Tror inte att den töjer sig så mycket mera då,tryck till frigoliten.Prillan73 skrev:Köpte den i vintras,har använt den den här säsongen.....men jag kör inte så ofta...i snitt en gång per vecka kanske ! Ibland oftare o ibland mer sällan......
Prillan73 skrev:Tänkte bara meddela att trycka i hjälmen med hammarskaftet verkar fungera bra !!![]()
Har inte haft hälften så ont som jag brukar !! Nästan behagligt !!![]()
Tack för alla tips !![]()
Munken skrev:Alltså ärligt talat det är bara att byta hjälm.
Antingen har man runt eller ovalt huvud, Runt=Nolan Ovalt=Shoei
Har du ovalt huvud och har Nolan kan du trycka hur mycket som helst på friggon det spelar ingen roll, tro mig jag har haft samma problem.
Tc skrev:Min tjejpolare gnällde som f*n om sin huvudvärk,men efter att hon tryckt till sin frigolit så har det varit tyst![]()
Vissa hjälmar känner man inte av att de trycker förrän man haft den på sig i en timmes tid eller så. Till en början verkar de sitta som gjutna.Wassup skrev:hjälmar ska väll inte trycka ett skit i panan redan i början för det är ett ställe som inte formar sig.
Nisse977 skrev:Själv så kunde jag inte ha nån Nolan hjäm jag testade.. men Shoei Z-one sitter som gjutet!! Aldrig fått ont i pannan av den! Men som sagt Nolan hjälmen klämde precis som du beskriver!!
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |