Tråkigt på en ny gixxer

Har varit upp för men kan inte sluta garva så fort jag ser den.

Varför garvar du kanske inte hans fel om det är olja han kör på eller om det är halt? Han kör ju ganska lugnt ändå.

Faktiskt så det det där för en gångs skull ut att vara på grund av skit på däcket och inte en annan typisk usa-variant på en squid som ska sladda fett o latcha inför kameran.

Synd men lite fniss :hihi

Tycker så synd om honom men kan inte sluta skratta.

En kompis höll på att göra en sådan sak när han skulle testa en hoj med sprillans nya däck, han klarade sig som tur var, lite pinsamt annars ;)

Man kan ju inte sluta fundera på vad som hände:va

Måste man inte köra in nya däck?, Jag vet en kille som skulle göra stoppierekord, men han va tvungen att köra in däcken en bra stund först?

Det blir ju extremt halt med nya däck. Det ligger väl typ som en hinna på dem innan man kört några mil..

Trist för killen som kraschar med en sprillans ny hoj som han även matchat med skinnställ i rätt färg… ser fint ut tills han synar asfalten.

Apropå nya däck, blev jag varnad av montören att däcken är väldigt hala när de är nya och att jag skulle köra försiktigt i början. Som ny hoj åkare lyssnade jag på tipset och körde som på ett ägg men efter 20 min hade jag helt förträngt montörens varning. Så en inkörning finns det men frågan är hur långt och hårt man behöver köra och om inkörningen är riskfri att genomföra körande på hojen. En snabb och riskfri lösning skulle kunna vara att ta bort däckets ytskikt med finkornigt sandpapper innan man börjar gasa och lägga ner hojen i kurvor.

Vi säger alltid till kunderna att det är halt med nya däck.

Fast själv slänger jag på sprillans slicks och kör en 2 lugna kurvor innan man ger benet på banan. Och dom e fan inte hala. Kanske bara är gatdäcken som har en hal yta för att bevara dom om dom ligger å hyllan länge innan försäljning.

tycker det ser glasklart ut som han nog slirar koppling o får spinn.. Synd om han. Men de han inte vet har han inte ont av. Därför får man garva!!:tummenupp

Det är väl bara att göra en fet burnout?

Hur som helst, klippet ser förjävla roligt ut haha, men synd ändå, det såg ju inte ut att vara p.ga klantighet..

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla